اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس:

پرونده خودروسازان مفتوح است / مجلس از اصلاح بودجه 92 استقبال می‌کند

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: پرونده خودروسازان همچنان در کمیسیون اصل 90 مفتوح است و از دولت جدید انتظار می‌رود قیمت خودرو تعدیل شود.

پرونده خودروسازان مفتوح است / مجلس از اصلاح بودجه 92 استقبال می‌کند

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ بر اساس قانون تهیه دستور‌العمل تعیین قیمت برای خودروهای داخلی بر عهده شورای رقابت است و تعیین قیمت برای خودروها نیز بر عهده سازمان حمایت از مصر‌ف‌کنندگان است.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که داشتیم از جمله مباحثی که مطرح شد دکتر پژوهان و تقوی روسای شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان تاکید کردند تا به قانون عمل شود چرا که در سه سال این دستور‌العمل توسط شورای رقابت تهیه شده اما در اختیار سازمان حمایت قرار نگرفته بود.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:‌ بحث اصلی این است که بنا بود تا آخر اسفند ماه 91 شورای رقابت این طرح را تهیه و جهت اجرا در اختیار سازمان حمایت از مصرف‌کننده قرار دهد اما این امر تحقق نیافت و کار به سال 92 موکول شد.

افضلی‌فرد گفت: ‌با توجه به دستور‌العملی که تهیه شده بود مقرر شد نرخ خودرو  35 تا 40 درصد کاهش یابد که خود شورای رقابت نیز اعلام کرد این کاهش 40 درصدی خواهد بود.

وی عنوان کرد: این حرکت مایه مسرت و خوشحالی ما بود که هم منافع خودروسازان حفظ می‌شود و هم مردم متضرر نخواهند شد اما به رغم این مصوبه که با حضور شورای رقابت و حمایت از مصرف‌کننده انجام شد این کاهش تقلیل یافت و به کمتر از 3 تا 9 درصد رسید.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس بیان داشت:‌ ما در این حرکت عملاً شاهد نادیده گرفته شدن منافع تولید‌کننده و مصرف‌کننده بودیم و پرونده مربوط به خودروسازان همچنان در کمیسیون اصل 90 مفتوح است.

افضلی‌فرد از دولت جدید خواست تا اصل قانون را مدنظر قرار داده و هر کس را موظف کند تا به وظیفه و در حیطه مسئولیت خود عمل کند.

وی افزود: اگر شورای رقابت قرار است دستور‌العمل تهیه کند دیگر نباید در تعیین قیمت‌ها ورود پیدا کند در حالی که در حال حاضر شورای رقابت هم دستور‌العمل تهیه کرده و هم تعیین قیمت را عهده‌دار است که این خود خلاف آشکار از قوانین و مقررات است.

این نماینده مجلس با یادآوری اینکه در تعیین قیمت نهایی و واقعی کارشکنی‌هایی انجام می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم با حضور دولت جدید مصوبات جامع‌تر سازمان که مورد حمایت در حفظ منافع تولید‌کننده و مصرف‌کننده است در دستور کار قرار گیرد.

بودجه 92 آنگونه که انتظار کار کارشناسی می‌رفت انجام نشد

افضلی‌فرد در بخش دیگری از گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل در خصوص اصلاحیه جدید دولت برای بودجه سال 92 گفت: بنده معتقدم شاید به دلیل بحث‌هایی که انجام شده و بنده به عنوان مخالف در رد کلیات بودجه صحبت کردم و بعداً نیز در قالب مناظره در شبکه بازار حاضر شدم امروز برخی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که بخش‌هایی از لایحه بودجه 92 نیاز به اصلاح دارد.

وی ادامه داد: برخی از بخش‌های لایحه بودجه 92 آنگونه که باید کارشناسی می‌شد صورت نگرفت و شاهد تبعات و پیامدهای منفی بودیم که بنده همین مطلب را در مصاحبه رئیس کمیسیون تلفیق در زمینه ضرورت اصلاحیه برای بودجه 92 مشاهده کردم.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: اگر قبلاً‌ در این زمینه دقت لازم صورت می‌گرفت امروز دیگر نیازی به اصلاحیه و تشکیل جلسات کارشناسی مجدد نبود.

افضلی‌فرد در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل یادآور شد: برای اصلاحیه بودجه 92 و کارا و کار‌آمد کردن این امر با توجه به پیشنهادی که خود دولت داده و اقبالی که از سوی مجلس بوده است جلسات اولیه شکل گرفته است تا اصلاحیه صورت گرفته و لایحه 92 کاربردی‌تر و عملی‌تر شود.

انتهای پیام/62001/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول