اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صندوق بیمه کشاورزی گلستان:

تنها 30 درصد مزارع زراعی گلستان بیمه هستند

سرپرست صندوق بیمه کشاورزی استان گلستان گفت: از مجموعه زمین‌های زراعی استان گلستان تنها 30 درصد آن تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دارند.

تنها 30 درصد مزارع زراعی گلستان بیمه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امیر محتشم امیری عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: گندم، سویا، کلزا، پنبه، برنج، ذرت، آفتابگردان و سیب‌زمینی از جمله محصولات زراعی هستند که در استان بیمه شده‌اند.

پرداخت 30 میلیارد و 790 میلیون ریال حق بیمه کشاورزی به شرکت‌های بیمه‌ای

وی با اشاره به حق بیمه پرداختی توسط کشاورزان استان افزود: در سال‌جاری تاکنون 30 میلیارد و 790 میلیون ریال، حق بیمه توسط کشاورزان گلستانی پرداخت شده است.

امیری ادامه داد: خسارت پرداختی به بخش کشاورزی توسط شرکت‌های بیمه‌ای، 79 میلیارد ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت در سال‌جاری بر اثر باران‌های سیل‌آسا و سرما به محصولات سیب‌زمینی، کلزا و پنبه در شهرستان‎های گرگان، گنبدکاووس و ترکمن وارد شده است.

بیماری بیشترین عامل خسارت به دامهای استان 

سرپرست صندوق بیمه کشاورزی استان گلستان یادآور شد: خسارت پرداختی از جانب بیمه به محصولات یاد شده، 22 میلیارد و 817 میلیون ریال بوده است.

امیری با اشاره به بیمه دام در استان اظهار داشت: 120 میلیارد ریال حق بیمه از این بخش در سال‌جاری توسط شرکت‌های بیمه‌ای دریافت شده است.

وی ادامه داد: بیشترین حق بیمه اعطایی بر اثر خسارت این بخش به واحدهای کوچک دامداری استان پرداخت شده است.

امیری با اشاره به اینکه در استان دامداری از صرفه اقتصادی چندانی برخوردار نیست، بیشترین خسارت به دامداری و مرغداری‌های استان را بیماری دام و طیور قلمداد کرد.  

حق بیمه پایین غرامت به کشاورزان را در مرتبه نازلی قرار داده است

سرپرست صندوق بیمه کشاورزی استان گلستان با اشاره به مشکلات بیمه در عرصه کشاورزی استان، اذعان داشت: با توجه به حق بیمه پایین دریافتی از کشاورزان، غرامت اعطایی خسارت نیز به آنان در مرتبه نازلی قرار دارد.

امیری تصریح کرد: کشاورزان بابت افزایش حق بیمه مشکل آنچنانی ندارند، چراکه مبلغ غرامت فعلی با توجه به حق پایین بیمه به هیچ وجه برای آنان راضی‌کننده نیست.

تلاش برای آسان‌سازی روش‌های بیمه‌گری کشاورزی در سطح کشور

وی با اشاره به تلاش برای آسان‌سازی روش‌های بیمه‌گری کشاورزی در سطح کشور، اضافه کرد: تاکنون برای بررسی و اصلاح این دستورالعمل سمینار کشوری در ارومیه برگزار شده است.  

سرپرست صندوق بیمه کشاورزی استان گلستان متذکر شد: در استان نیز این موضوع در کارگروه بیمه محصولات کشاورزی مورد بررسی قرار گرفته و سعی خواهیم کرد که پیشنهادات خود را به کشور انتقال دهیم.

امیری در پایان از برنامه بیمه ماشین‌آلات از جمله تراکتور، کمباین، قنوات کشاورزی، انبار و چاه‌های استان طی سال‌جاری خبر داد.

استان گلستان بیش از 600 هزار هکتار زمین، آبی و دیم، زیر کشت دارد و گندم، جو، برنج، پنبه و آفتاب‌گردان از فراورده‌های کشاورزی اصلی این استان است.

انتهای خبر/83002/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول