اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور:

وحدت رویه بین معاونان شهرسازی کلانشهرها وجود داشته باشد

دبیر شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور گفت: وحدت رویه و صرفه‌جویی در وقت و هزینه از نتایج برگزاری نشست‌های معاونان شهرسازی کلانشهرها محسوب می‌شود.

وحدت رویه بین معاونان شهرسازی کلانشهرها وجود داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جواد بهادری ظهر امروز در بیست و سومین نشست تخصصی معاونان شهرداری‌های کلانشهر کشور که در هتل پارک ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: نخستین نشست کلانشهرها از سال 77 آغاز شده و 14 سال از نخستین نشست کلانشهرها می‌گذرد.

وی ادامه داد: این نشست 14 سال گذشته به صورت متناوب در کلانشهرهای مختلف برگزار شده و نتیجه آن شامل تجارب ارزشمندی در حوزه شهرسازی و معماری بود.

بهادری با اشاره به برخی نتایج این نشست‌ها، خاطرنشان کرد: جلوگیری از دوباره کاری‌ها و صرفه‌جویی در وقت و هزینه از نتایج شاخص این نشست‌ها است.

وی وحدت رویه در عمل را از نتایج باارزش این نشست‌ها عنوان کرد و افزود: اگر در یکی از شهرها شاهد نتایج خوبی در زمینه عمران و شهرسازی باشیم این نتایج خوب به عنوان الگو به سایر شهرها برای وحدت رویه ارائه می‌شود.

بهادری تصریح کرد: در این نشست برنامه پنج ساله کشور و احکام اجرایی برنامه چهار ساله مورد بررسی قرار می‌گیرد و پیشنهادات در این زمینه ارائه می‌شود.

بهادری به مهاجرت از شهرهای کوچک و روستاها به شهرهای بزرگ اشاره کرد و ابراز داشت: بیش از 50 درصد جمعیت کشور در چند شهر بزرگ تمرکز یافته است.

وی اعلام کرد: براساس آماری که وزارت راه و شهرسازی در زمینه تهیه طرح تفصیلی شهرها با بررسی 16 شهر ارائه کرده نشان می‌دهد به طور متوسط تهیه طرح تفصیلی در این 16 شهر کمتر از 20 درصد رشد دارد.

دبیر شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور ادامه داد: باید این مسائل آسیب‌شناسی و بررسی شده و پیشنهاداتی در این راستا ارائه شود.

انتهای پیام/61005/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول