اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری فارس تاکید کرد

لزوم حضور خبرنگاران در جلسات علنی شوراهای شهر

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری فارس گفت: حضور خبرنگاران به عنوان نماینده افکار عمومی در جلسات علنی شوراهای شهر و روستا لازم است.

لزوم حضور خبرنگاران در جلسات علنی شوراهای شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، حمید کشتکار ظهر امروز در جلسه توجیهی منتخبان چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهرستان‌های گراش، لار و جهرم اظهار داشت: شوراها به عنوان منتخبان مردم بر حسب قانون وظایفی را بر عهده دارند که لزوم توجه و فراگیری آن باید مورد توجه شورائیان قرار گیرد.

وی با اشاره به اصول قانونی مورد نظر شورائیان که باید مبنای کار این افراد قرار گیرد، افزود: تمام فعالیت‌های شورا و شهرداری باید بر مبنای قانون، حدود، وظایف و اختیارات آنها صورت گرفته و این نهادها نمی‌توانند تصمیماتی بگیرند که مخالف قانون باشد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس با بیان اینکه نباید از سکوت قانون و عدم شفافیت آن تصمیم به رای شده و یک امر غیر قانونی انجام شود، گفت: مرجع اعمال نظر در تصمیمات شوراها فرمانداری بوده و در صورتی که ظرف مدت دو هفته پس از ارجاع مصوبات شورا به فرمانداری، مورد اعتراض فرماندار قرار نگرفت آن مصوبات اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه تا سیر تشریفات قانونی مصوبات شورا به سرانجام نرسد آن مصوبه لازم‌الاجرا نیست، تصریح کرد: تمام تصمیمات شورا باید شفاف بوده و در قانون نیز اصل بر علنی برگزار شدن جلسات است مگر اینکه به درخواست شهردار، فرماندار و یک‌سوم اعضای شورا تصمیم بر غیرعلنی برگزار شدن جلسه شود.

کشتکار با بیان اینکه حضور خبرنگاران به عنوان نماینده افکار عمومی در جلسات علنی شوراهای شهر و روستا لازم است، بیان کرد: شوراها باید در کارهای خود تشریک مساعی داشته باشند و از نظرات مردم، معتمدان و متخصصان در امور اجرایی استفاده کنند.

وی از جمله اصول شوراها را پاسخگو بودن آنها دانست و ابراز داشت: با توجه به اینکه اصل بر علنی بودن جلسات شورا است برخی اعضای شوراها خود را ملزم به پاسخگویی نمی‌دانند و لازم است شورای شهر گزارش کار خود را به مردم ارائه دهد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس با بیان اینکه مهمترین وظیفه شورا انتخاب شهردار است، گفت: باید در انتخاب شهردار به ویژگی‌هایی مانند تجربه، تعهد و تخصص توجه شود.

وی مردمی بودن و ویژگی‌های رفتاری مناسب را معیار انتخاب شهردار دانست و خاطرنشان کرد: شهردار باید دارای روحیه تعامل باشد و بتواند برای اداره امور شهر با دستگاه‌های اجرایی ارتباط موثر برقرار کند.

کشتکار تخصص و تجربه را معیار دیگر انتخاب شهردار موفق دانست و گفت: شورا نباید افرادی را به عنوان شهردار انتخاب کند که یک روز هم در شهرداری کار نکرده و از این نهاد اطلاعی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در قانون 362 وظیفه انتخاب شهردار بر عهده شهرداری قرار داده شده است، بیان کرد: ما در دفتر امور شهری و شوراهای استانداری بر انتخاب شهرداران دارای ویژگی و احراز شرایط لازم تاکید داریم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس 12 شهریور ماه امسال را روز آغاز به کار و تحلیف چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست و تصریح کرد: برابر با قانون باید در این روز هیئت رئیسه و شهرداران پیشنهادی معرفی شوند.

انتهای پیام/2448/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول