اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسئول سابق شورای امنیت ملی آمریکا:

حمله به سوریه به جنگی منطقه‌ای تبدیل خواهد شد

رئیس سابق بخش خاورمیانه شورای امنیت ملی آمریکا هشدار داد که حمله آمریکا به سوریه ممکن است منطقه را به جنگی منطقه‌ای سوق دهد.

حمله به سوریه به جنگی منطقه‌ای تبدیل خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس، استیفن سایمون رئیس سابق شورای امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با رادیوی ارتش اسرائیل گفت: حمله آمریکا به سوریه ممکن است منطقه را به سمت جنگی منطقه‌ای سوق دهد.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که حمله آمریکا (به سوریه) همه منطقه را به سمت رویارویی بکشاند. جایز است که بگوییم ایران معتقد است که باید غرب را از دخالت‌های بیشتر بازدارد و در این صورت تصمیم خواهد گرفت که به هم پیمانان غرب حمله کرده و نشان دهند که برای هر عملیات نظامی در سوریه هزینه‌ای وجود دارد.

سایمون که کار خود در شورای امنیت ملی آمریکا را شش ماه قبل به پایان رساند، گفت: هدف از عملیات نظامی آمریکا علیه سوریه همان ایجاد بازدارندگی است تا بشار اسد را از استفاده دوباره از سلاح شیمیایی از طریق زدن انبارهای سلاح بازدارد.

وی ارزیابی کرد که این عملیات نظامی آمریکا ضرورتا باعث از بین رفتن احتمالات یک راهکار دیپلماسی بین شورشیان و بشار اسد نشود.

سایمون افزود: چه بسا دولت آمریکا تلاش می‌کند که از طریق این حمله، طرحی سیاسی را دنبال کند که درپی عملیات نظامی مطرح می‌شود و این فرصتی است که کاخ سفید نمی‌خواهد آن را از دست بدهد.  

وی گفت: با این وجود، شک و تردید زیادی درباره احتمال موفقیت چنین اقدامی وجود دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول