اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در گفت‌وگوی تلفنی با کری

لاوروف: متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی اشتباه است

وزیر خارجه روسیه در مذاکراتی تلفنی با همتای آمریکایی خود متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی را بی‌‌اساس و یک اشتباه دانسته و بار دیگر بر حل و فصل صرفا دیپلماتیک بحران سوریه تاکید کرد.

لاوروف: متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی اشتباه است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "سرگئی لاوروف" و "جان کری"، وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا بار دیگر در جریان مذاکراتی تلفنی روند اوضاع پیرامون سوریه را مورد بررسی قرار دادند. این گفت‌وگوها به ابتکارعمل طرف آمریکایی صورت گرفت.

بر اساس اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه، جان کری در این مذاکرات ارزیابی و دلایلی که اطلاعات مربوط به احتمال استفاده اخیر دولت سوریه از سلاح شیمیایی را تایید می‌کند، برای همتای روسی خویش شرح داد. البته این مسئله صریحا از سوی سرگئی لاوروف و بر اساس اطلاعات و مدارک طرف روسی رد شده و لاوروف چنین اتهامی نسبت به مقامات دمشق را کاملا بی پایه و اساس ارزیابی کرد.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: ما خواستار تبادل نظر عمیق و کاملا دقیق کارشناسانه در رابطه با اطلاعات موجود در خصوص هر نوع امکان استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه هستیم.

لاوروف یادآور شد که مقامات مسکو همچنان نگران تشدید وخامت اوضاع پیرامون سوریه هستند و همچون گذشته روی راه حل صرفا سیاسی-دیپلماتیک مناقشه در این کشور اصرار دارند.

ضمن اینکه روز گذشته "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه نیز هشدار داد که تلاش آمریکا برای بهانه تراشی مجدد با هدف دخالت نظامی در مناقشه سوریه، تنها باعث افزایش درد و آلام مردم سوریه شده و عواقب فاجعه آمیزی برای کل منطقه در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول