اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مخالفان به دنبال مهندسی دخالت نظامی غرب در سوریه هستند

گاردین: حمله به سوریه دامنه جنگ و شمار قربانیان را شدیدا افزایش می‌دهد

روزنامه گاردین با اشاره به اینکه مخالفان سوری درحال مهندسی دخالت نظامی غرب در این کشور هستند نوشت: در صورت حمله نظامی به سوریه، جنگ به کشورهایی نظیر اسرائیل گسترش خواهد یافت و شمار تلفات شدیدا افزایش می‌یابد.

گاردین: حمله به سوریه دامنه جنگ و شمار قربانیان را شدیدا افزایش می‌دهد

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، همانند موارد حمله به عراق و سودان، سلاح‌های کشتار جمعی یکبار دیگر دستاویز سازمان‌های اطلاعاتی غرب برای حمله موشکی به یک کشور خاورمیانه است.

گاردین در ادامه افزود: سازمانهای اطلاعاتی غرب هم در عراق و هم در سودان البته مرتکب اشتباه شدند. اما یک بار دیگر بازرسان سازمان ملل در حال بررسی ادعای سلاح‌های کشتار جمعی هستند درحالیکه آمریکا و متحدانش از پیش اعلام کردند که این موضوع غیر قابل انکار است. یک بار دیگر آمریکا و متحدانش قصد دارند شورای امنیت سازمان ملل را دور بزنند و یکبار دیگر آنها قصد دارند به عنوان حقوق بشر لباس نظامی به تن کنند درحالیکه هنوز موفق به جلب حمایت مردم خودشان نشدند.

براساس این گزارش، آنچه که ماشه مداخله نظامی در سوریه را کشیده است، یعنی استفاده از سلاحهای کشتار جمعی در اطراف دمشق، قطعا نشانه قساوت قلب و وحشت است اما تا کنون هیچ شاهد و مدرک قابل اعتمادی درباره اینکه چه کسی از سلاح شیمیایی استفاده کرده است وجود ندارد.

قدرتهای غربی مدعی هستند که دولت و ارتش سوریه مرتکب حمله شیمیایی شده است اما دولت سوریه، ایران و روسیه مخالفان را عامل این حمله می‌دانند.

گاردین نوشت: اگر چه دولت سوریه با داشتن ذخایر قابل توجه سلاح شیمیایی پتانسیل استفاده از این سلاح را دارد اما درحال حاضر انگیزه منطقی برای چنین حمله‌ای در اطراف دمشق دیده نمی‌شود.

این درحالیست که مخالفان بشار اسد که به دنبال مهندسی دخالت نظامی غرب در سوریه هستند انگیزه لازم برای اینکه ثابت کنند دولت سوریه از خط قرمز باراک اوباما عبور کرده است را دارند.

در حال حاضر حمایت‌های غرب تبدیل شده است به حمایت نظامی از گروه‌های مخالف دولت سوریه که به بیش از 1000 شاخه تقسیم شده‌اند و تحت سلطه شبه نظامیان جهادی هستند که از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کنند. در حالیکه تمرکز جامعه جهانی بروی حمله شیمیایی در اطراف دمشق است شورشیان در شمال شرق سوریه پاکسازی قومی راه انداخته و هزاران نفر از کردهای سوریه را در مرز عراق آواره و بی خانمان کردند یا کشتند.

گاردین در ادامه نوشت: فارغ از اینکه کدام طرف از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، در حال حاضر این سلاحهای بزرگترین تهدید علیه مردم سوریه نیستند بلکه این کشور بیش از 2 سال است که درگیر کشتار و ویرانی است. اگر آمریکا، بریتانیا و فرانسه به جای بهره برداری از بحران سوریه برای تضعیف ایران به دنبال پایان دادن به بحران بودند، بهترین راه از طریق تعامل با مخالفان و حمایت از آتش بس و تلاش برای حل سیاسی بحران بود.

اما به نظر می‌رسد آمریکا و متحدانش به دنبال دامن زدن به جنگ و محکم کردن مواضع منطقه‌ای و برآورده کردن اهداف منطقه‌ای خود هستند.

گاردین نوشت: حتی اگر حمله محدود نیز علیه سوریه طراحی و اجرا شود تعداد قربانیان شدیدا افزایش خواهد یافت و دامنه جنگ گسترش می یابد. این خطر وجود دارد که سوریه و متحدانش دست به اقدامات تلافی جویانه و مقابله به مثل بزنند. در این صورت سوریه و متحدانش ممکن است به اسرائیل حمله کنند و آمریکا را عمیقا درگیر جنگ کنند.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول