اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله موسوی اردبیلی:

جشن‌های دهه کرامت به صورت مردمی برگزار شوند

یکی از اساتید حوزه علمیه قم با تأکید بر مردمی شدن جشن‌های مربوط به اهل بیت(ع) اظهار داشت: دست خدا با جماعت است و همواره مردمی شدن امور می‌تواند عاقبت خوبی را رقم بزند.

جشن‌های دهه کرامت به صورت مردمی برگزار شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی عصر امروز در جمع اعضای شورای مرکزی ستاد بزرگداشت دهه کرامت اظهار کرد: کار ستاد بزرگداشت دهه کرامت بسیار خوب است و من خوشحال هستم که گروهی به فکر این کار افتاده‌اند.

وی افزود: به نظرم اگر امکان این امر وجود داشته باشد که فهرست تمام کارهای انجام شده و در دست اقدام تهیه شود می‌تواند راهگشا باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تاکنون اینگونه کارها متولی نداشته است گفت: در دوره پهلوی کاری کردند که مردم از صحنه حذف شوند و دست عالمان را هم از این کارها کوتاه کردند و در نهایت کارهایی نامنظم صورت می‌گرفت اما پس از پیروزی انقلاب با گسترش سطح سواد در میان توده‌ها، مردم وارد کار شده‌اند.

وی ادامه داد: رسیدگی به مساجد نیازمند استفاده از افراد شایسته و هزینه کردن بودجه است و به تنهایی نمی‌توان کاری از پیش برد.

موسوی اردبیلی با اشاره به شرکت نهادها و دستگاه‌های مختلف در ستاد بزرگداشت دهه کرامت عنوان داشت: گزارشات این ستاد در مورد عملکرد گذشته و برنامه‌های آینده باید در اختیار مردم قرار گیرد و اطلاع‌رسانی کاملی در این زمینه وجود داشته باشد تا آنها هم مدیران و دست اندرکاران را تنها نگذارند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر رسیدگی بیشتر به امور مساجد کشور گفت: برخی مساجد در نقاط مختلف با مشکلاتی مانند نبود امام جماعت روبه‌رو هستند و باید با همکاری مردم این معضلات را برطرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: دخیل کردن مساجد در بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی مانند دهه کرامت اهمیت بسزایی دارد و می‌توان از ظرفیت بقاع متبرکه امامزادگان هم استفاده کرد.

موسوی اردبیلی با اشاره به راه‌اندازی جشن‌ها و جشنواره رضوی در ایران گفت: راجع به امام رضا(ع) ظرفیت‌های گسترده‌ای وجود دارد و می‌توان در این حوزه اقدامات زیادی انجام داد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر مردمی شدن جشن‌های مربوط به اهل بیت(ع) بیان داشت: دست خدا با جماعت است و همواره مردمی شدن امور می‌تواند عاقبت خوبی را رقم بزند.

انتهای پیام/78004/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول