اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

بزرگداشت دهه کرامت تعظیم شعائر الهی و از وظایف مسلمانان است

آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و دیگر اعضای شورای مرکزی بزرگداشت جشن های دهه کرامت، گفت: بزرگداشت این دهه جزو تعظیم شعائر الهی و یکی از وظایف مسلمانان محسوب می‌شود.

بزرگداشت دهه کرامت تعظیم شعائر الهی و از وظایف مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از واحد خبر بنیاد امام رضا(ع)، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در جمع اعضای شورای مرکزی بزرگداشت دهه کرامت اختلاف در کیفیت افراد را یکی از نشانه‌های قدرت خداوند دانست و اظهار داشت: این مفهوم با نگاهی به آیات قرآن قابل برداشت است.

وی با تاکید بر تعظیم شعائر الهی عنوان داشت: بزرگداشت ائمه اطهار(ع) و خاندان اهل بیت(ع) که در رأس آنها حضرت محمد(ص) قرار دارد بهترین شعائر محسوب می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به سفر حضرت فاطمه معصومه(س) به ایران و رسیدن ایشان به قم خاطرنشان کرد: آن حضرت زمانی که در ساوه حضور داشتند از یارانشان پرسیدند چه زمانی به قم خواهند رسید و این امر نشان می‌دهد ایشان می‌دانستند که در قم رحلت خواهند فرمود.

وی ادامه داد: دهه کرامت فرصتی است که باید کمال احترام و تعظیم شعائر در آن صورت بگیرد؛ ستاد بزرگداشت دهه کرامت بسیار ارزشمند است و به یقین موجب شفاعت از سوی حضرت معصومه(س) در روز قیامت خواهد بود.

علوی‌گرگانی با بیان اینکه فعالیت‌های گسترده در دهه کرامت باید در دستور کار همه سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی قرار گیرد گفت: جایگاه حضرت معصومه(س) در روایات اسلامی بسیار بالاست به طوری که امام صادق(ع) در حدیثی که پیش از ولادت امام موسی کاظم(ع) پدر گرامی آن حضرت بیان فرمودند عنوان کردند که زیارت این بانوی کریمه اگر با معرفت صورت بگیرد موجب ورود انسان به بهشت خواهد بود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم اضافه کرد: برگزاری جشن‌های دهه کرامت در سطح بین‌المللی باید در دستور کار قرار بگیرد و در این میان جشن‌های رضوی و فاطمی باید رونقی فراتر از میزان کنونی داشته باشند.

* برپایی جشن های دهه کرامت در 200 نقطه جهان

در این دیدار سید جواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: 100 دستگاه فرهنگی از جمله وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های گوناگون وارد عمل شده‌اند تا در دهه کرامت برنامه‌هایی را به مرحله اجرا درآورند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان مذهبی در بین ایرانیان اظهار داشت: میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) که مابین این دو مناسبت دهه کرامت نامیده شده باید مورد توجه جدی همگانی قرار گیرد.

این مقام مسئول افزود: در کشور ما و در ایام دهه محرم مردم به صورت خودجوش و با تمام عشق و ارادتی که به اهل بیت(ع) دارند وارد عمل می‌شوند و مراسم‌های باشکوهی را برگزار می‌کنند؛ چنین ظرفیتی را می‌توان در دهه کرامت هم ایجاد کرد و مردم را به میان آورد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با بیان اینکه تلاش برای گسترش مفاهیم رضوی در دهه کرامت دارای ارزش فراوانی است تصریح کرد: شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت که از 30 سازمان طی میثاقی مشترک تشکیل شده در این زمینه وارد عمل شده و فعالیت‌های خوبی را سامان‌دهی کرده است.

وی ادامه داد: طی سفر امام رضا(ع) در ایران قدمگاه‌های مختلفی وجود دارند که در همه این اماکن جشن‌هایی در دهه کرامت برگزار می‌شود.

جعفری با اشاره به وظایف دستگاه‌های فرهنگی و هنری کشور در زمینه گسترش فرهنگ تشیع عنوان داشت: در حال حاضر 100 دستگاه فرهنگی از جمله وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های گوناگون وارد عمل شده‌اند تا در دهه کرامت برنامه‌هایی را به مرحله اجرا درآورند؛ قرار است طی این دهه دستاوردهای فرهنگی، فکری و مذهبی در اختیار عموم اقشار جامعه قرار گیرند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با تاکید بر بهره‌مندی از مراجع تقلید، بزرگان و علما به منظور غنابخشی به فعالیت‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت گفت: این دیدار نیز در همین راستا صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه جشن‌هایی در 200 نقطه از جهان به منظور بزرگداشت دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) برگزار می‌شوند خاطرنشان کرد: گسترش این کار با تاکید بر رویکردهای علمی و پژوهشی به منظور توسعه فرهنگ اهل بیت(ع) در سراسر جهان ضروری است.

انتهای پیام/2202/ح/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول