اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

80درصد مخاطبان «دیلی‌تلگراف» با هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه مخالفت کردند

نظرسنجی که امروز روزنامه «دیلی‌تلگراف» انجام داد، نشان می‌دهد نزدیک به 80درصد مخاطبان این روزنامه با دخالت انگلیس در اقدام نظامی علیه سوریه مخالف هستند.

80درصد مخاطبان «دیلی‌تلگراف» با هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه مخالفت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس، با بالا گرفتن تهدیدات لفظی مقامات کشورهای غربی علیه سوریه و قوت گرفتن احتمال اقدام نظامی علیه این کشور، روزنامه «دیلی‌تلگراف» امروز نظرسنجی‌ای در مورد این حمله انگلیس به سوریه انجام داد.

در نظرسنجی دیلی‌تلگراف سه گزینه مطرح شده است. گزینه اول در حمایت از اقدام نظامی انگلیس بدون مجوز شورای امنیت، گزینه دوم هم در حمایت از اقدام نظامی اما منوط به دریافت مجوز شورای امنیت سازمان ملل و نهایتا گزینه سوم در مخالفت با هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه است.

نتایجی که تا لحظه نگارش این خبر و با بیش از 2000 رأی منتشر شده، نشان می‌دهد قریب به 80درصد (78.14درصد) شرکت‌کنندگان در نظرسنجی با هرگونه اقدام نظامی انگلیس علیه سوریه مخالفت کرده‌اند. 11.09 درصد از شرکت‌کنندگان هم هرچند با اقدام نظامی علیه سوریه موافقت کرده‌اند، اما چنین اقدامی را به صدور مجوز شورای امنیت منوط کرده‌اند. نهایتا تنها 10.77 درصد از پاسخ‌دهندگان به این سوال، گزینه اول یعنی حمله نظامی بدون مجوز رأی داده‌اند.

روز گذشته هم خبرگزاری رویترز نتایج نظرسنجی مشترک با موسسه افکارسنجی «پیو» را منتشر کرد. این نظرسنجی که در آمریکا انجام شده بود، نشان می‌داد تنها 9 درصد از مردم این کشور با حمله به سوریه موافق هستند.

با این وجود، و علیرغم اینکه کشورهای غربی هنوز هیچ سندی برای اثبات ادعاهای خود ارائه نکرده‌اند، مقامات آمریکایی و انگلیسی می‌گویند حمله به سوریه احتمالا در چند روز آینده آغاز می‌شود.

نخست‌وزیر انگلیس که مدعی است دولت سوریه چهارشنبه گذشته در «غوطه» شرقی از سلاح شیمیایی استفاده کرده، روز گذشته تعطیلات تابستانی خود را نیمه‌کاره گذاشت تا پاسخی «درخور» به این حمله بدهد، تا دولت سوریه دیگر دست به چنین اقدامی نزند.

دولت سوریه می‌گوید هیچ‌گاه، از هیچ سلاح شیمیایی‌ای علیه هیچ‌کس استفاده نکرده و حمله به «غوطه» آن هم زمانی که بازرسان سازمان ملل در سوریه بوده و ارتش هم به دستاوردهای قابل‌توجهی رسیده بود، دسیسه‌ای است که برای منحرف کردن مسیر تحقیقات در مورد حمله شیمیایی مخالفان به «خان‌العسل» انجام گرفته است.

چند ماه قبل حمله‌ای شیمیایی در منطقه «خان‌العسل» حلب صورت گرفت که موجب مرگ تعداد زیادی شهروند غیرنظامی سوری شد. دو ماه قبل کارشناسان سوری با بررسی این منطقه اعلام کردند که مخالفان عامل این حمله بوده‌اند. کارشناسان سازمان ملل هم تا پیش از حادثه «غوطه» قرار بود این منطقه و دو ناحیه دیگر را مورد بررسی قرار دهند.

کامرون قرار است فردا شورای امنیت ملی انگلیس را با حضور سران نظامی و امنیتی این کشور برگزار کند. به نوشته دیلی‌تلگراف، منابعی در نخست‌وزیری می‌گویند محتمل‌ترین گزینه هدف قرار دادن اهداف کلیدی در خاک سوریه با استفاده از موشک‌های کروز مستقر روی ناوگان‌های آبی است.

امروز یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری هم اعلام کرد مقامات نظامی در حال بررسی گزینه‌های در دسترس برای اقدام نظامی علیه سوریه هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول