اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن‌پست: اوباما به دنبال تنبیه اسد است نه پیروزی در جنگ داخلی سوریه

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی در تحلیل اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه گزارش کرد، «باراک اوباما» در صورت حمله به سوریه تنها به دنبال تنبیه «بشار اسد» نه خلع وی از قدرت و پیروزی در جنگ داخلی سوریه است.

واشنگتن‌پست: اوباما به دنبال تنبیه اسد است نه پیروزی در جنگ داخلی سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی احتمال اقدام نظامی آمریکا در سوریه را بررسی کرد و نوشت در اگر دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا این حملات را انجام دهد، هدف همانطور که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «جی کارنی» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید به وضوح اعلام کردند، تشکیل مسیر جنگ یا خلع قدرت «بشار اسد» نیست بلکه تنبیه دولت اسد به دلیل استفاده از سلاح‌های شیمیایی است.

کارنی تصریح کرد که هرگونه اقدام نظامی آمریکا در واقع واکنش به استفاده ممنوعه از سلاح‌های شیمایی علیه غیرنظامیان است و کری نیز تصریح کرد که آنهایی که عامل استفاده از سلاح‌های شیمیایی هستند باید پاسخگو باشند.

بر اساس این گزارش، دلایل اندکی وجود دارد که بخواهیم فکر کنیم موشک‌های کروز آمریکا یا حملات هوایی به طرز چشمگیری مسیر جنگ را تغییر می‌دهد یا اسد را سرنگون می‌کند.

واشنگتن‌پست ادامه داد که اوباما و مقامات دولت وی مدتها است که تأکید می‌کنند که بر این باورند که هر راه‌حلی باید سیاسی و نه نظامی باشد و می‌خواهند که جنگ در سوریه با توافق صلح‌ بین دولت و شورشیان سوریه به پایان برسد و نه به فروپاشی دولت منتهی شود.

بر اساس این گزارش، این ایده خواه درست باشد یا اشتباه، دولت آمریکا فکر نمی‌کند که سرنگونی اسد با حملات نظامی حتی اگر ممکن باشد، یک ایده مناسب و خوب باشد.

این روزنامه آمریکایی سپس ادامه داد، آنچه که دولت اوباما امیدوار است که بتواند انجام دهد، تغییر محاسبات اسد است و او را وادار کنند که تصمیم بگیرد که سلاح‌های شیمیایی ارزش این خطرات را ندارد و اگر برخی از حملات هوایی آمریکا بتواند اسد را متقاعد کند که دستکم استفاده از سلاح‌های شیمیایی را متوقف کند، از شدت هولناکی جنگ می‌کاهد.

واشنگتن‌پست در پایان نتیجه‌گیری کرد، اگر دولت اوباما به حملات ادامه دهد، می‌توان استدلال کرد که هدف آمریکا باید خلع اسد از قدرت باشد، و می‌توان استدلال کرد که حملات موشک‌های کروز در تغییر محاسبات اسد موثر است یا می‌تواند موثر نباشد و آمریکا یک هدف خاص برای واکنش به استفاده سوریه از سلاح‌های شیمیایی تعیین کرده است و این هدف پیروزی در این جنگ نیست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول