اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوضاع سوریه انگیزه تمایل اوباما برای دیدار با پوتین است

کارشناسان روس معتقدند وخامت اوضاع پیرامون سوریه، انگیزه اصلی باراک اوباما برای تجدیدنظر در مورد دیدار با ولادیمیر پوتین است چرا که آمریکا از کنار گذاشتن روسیه در مباحثات بین‌المللی در مورد سوریه هراس دارد.

اوضاع سوریه انگیزه تمایل اوباما برای دیدار با پوتین است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، کارشناسان روسی معتقدند که علت اینکه "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا در هر صورت قصد دارد بعد از جنجال بوجود آمده پیرامون قضیه «ادوارد اسنودن» در جریان نشست سران گروه 20 در سنت پترزبورگ با "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه، روند اوضاع اخیر در سوریه است.

"آرمن اوگانیسیان" سردبیر مجله «حیات بین المللی» و کارشناسان شورای امور بین الملل روسیه گفت: مهمترین موضوع و انگیزه که باعث شده تا دولت آمریکا در تصمیم خود برای دیدار با ولادیمیر پوتین تجدیدنظر کند، مسلما اوضاع کنونی در سوریه است.

این کارشناسان با اشاره به اینکه امکان عملیات نظامی علیه سوریه از سوی غرب وجود دارد، اوباما نگران آن است که اگر روسیه را از روند مذاکرات بین المللی در بالاترین سطح کنار بگذارد، این مسئله نتیجه خوبی نداشته و ممکن است روابط روسیه و آمریکا را به بن‌بست واقعی بکشاند.

اوگانیسیان با اشاره به اینکه مقامات واشنگتن و لندن دچار واهمه خاصی شده‌اند، گفت: آنها خود از طرح حمله نظامی به سوریه هراس دارند. آنها می‌دانند که مسکو با اقدامات آنها در خاورمیانه موافقت نکرده و نمی‌توانند اقدام خود را نزد افکار عمومی توجیه کنند.

"آلکسی فیننکو" کارشناس ارشد موسسه مشکلات امنیت بین الملل مسکو نیز با این نظریه موافق است که اوضاع سوریه یکی از انگیزه‌های اوباما برای دیدار با پوتین است.

وی گفت: در شرایط کنونی بسیار لازم است تا اختلافات بین مسکو و واشنگتن کنار گذاشته شود و طرفین بتوانند به توافق خاصی در این رابطه دست یابند. این مسئله بخصوص بعد از اظهارات تند  اخیر"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در مورد سوریه، بشدت افزایش یافته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول