اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تاکستان خبر داد

ساخت مجتمع فرهنگی هنری شهید لشگری در تاکستان

فرماندار تاکستان از ساخت مجتمع فرهنگی هنری شهید لشگری در ضیاآباد این شهرستان خبر داد.

ساخت مجتمع فرهنگی هنری شهید لشگری در تاکستان

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین، علی اکبریان ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان تاکستان در بخش ضیاآباد از ساخت مخازن آبرسانی در روستاهای آزادین و چوزه به عنوان بزرگ‌ترین روستای بخش ضیا‌آباد خبر داد و تصریح کرد: همچنین در حوزه گردشگری روستاهای شیذر، حصار، نهب، ساج، شاکین، حسین‌آباد سفله و اولیا و اوراغاش ضیاآباد از قابلیت گردشگری بالایی برخوردار است.

فرماندار تاکستان افزود: همچنین افت ولتاژ در برخی از روستاها مانند حسن‌آباد، شیذر و حصار نیز مشکلاتی را برای اهالی به وجود آورده است.

اکبریان ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر ساکنان روستاهای بالای 20 خانوار در بخشی از مناطق بخش ضیاآباد از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین روستاهای حسین‌آباد، شنین، اورنه، قره، چاقیا و قلعه‌جو بخش ضیاآباد طی سال‌های گذشته به شبکه سراسری گازرسانی متصل شدند.

وی به ضرورت گازرسانی به 19 روستای شرقی در بخش ضیاآ‌باد اشاره کرد و خواستار تسریع در انجام این امور شد.

فرماندار تاکستان با درخواست از اداره راه و شهرسازی برای تسریع در اجرای دو بانده‌سازی مسیر شامی‌شاپ به ابهر بخش ضیاآباد ابراز امیدواری کرد؛ با افتتاح این پروژه حوادث جاده‌ای کاهش یابد.

وی تصریح کرد: همچنین کار تعمیر و بازسازی مسیر‌های روستایی و زیرگذر‌های روستاهای شرقی حسین‌آباد، شیذر و حصار به علت قرار گرفتن در مسیر فیبرهای نوری با مشکل روبه‌رو شده است.

فرماندار تاکستان جاذبه‌های گردشگری ضیاآباد را مورد اشاره قرار داد و خواستار توجه به جاذبه‌های طبیعی رودخانه خررود و ابررود در روستاهای هفت صندوق، فارسجین و ضیا‌آباد شد.

اکبریان اشتغال‌زایی را جزو عمده مشکلات ضیاآباد دانست و اضافه کرد: کار ساخت مجتمع فرهنگی، آموزشی و تفریحی شهید لشگری با تخصیص زمین از سوی شورای اسلامی شهر ضیاآباد آغاز می‌شود.

فرماندار تاکستان به بروز پاره‌ای از مشکلات در بخش صدور کنتور‌های آب و برق پس از واریز مبالغ از سوی متقاضیان اشاره کرد و خواستار پاسخگویی در خصوص عدم واگذاری کنتور‌های آب و برق برای شهروندان ضیاآبادی شد.

اکبریان با تأکید بر حل مشکل روستائیان ضیاآبادی به ویژه در بخش صدور مجوز برای آبیاری تحت فشار و فعالیت دامداری و کشاورزی مکانیزه گفت: قدمت تاریخی و دیرینه بالا، ظرفیت و موقعیت آب و هوایی ارزشمند، زمینه‌های صنعتی و کشاورزی و عبور دو جاه ترانزیت، راه‌آهن و اتوبان از ویژگی‌های بخش ضیاآباد است.

انتهای پیام/77005/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول