اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دولت

اقشار آسیب‌پذیر در 4 شهرستان کردستان صاحب خانه شدند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: به میمنت هفته دولت 234 واحد مسکن ولایت در 4 شهرستان کردستان، صاحب خانه شدند.

اقشار آسیب‌پذیر در 4 شهرستان کردستان صاحب خانه شدند

رضا قادری در مراسم بهره‌برداری از 56 واحد مسکن ولایت در قروه، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار کرد: در سفر مقام معظم رهبری احداث 700 واحد مسکن ولایت در کردستان به تصویب رسید که 234 واحد آن در هفته دولت به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 60 واحد مسکونی در مریوان، 64 واحد در سنندج، 54 واحد در بانه و 56 واحد در قروه به متقاضیان واگذار شده و یا خواهد شد، افزود: 30 واحد نیز فروردین ماه امسال به متقاضیان شهرستان سروآباد واگذار شد، که مجموع طرح‌های به بهره‌برداری رسیده مسکن ولایت در استان 264 واحد است.

36 واحد مسکن نیز توسط خیرین در سطح استان در دست اجراست که تاکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

قادری گفت: 59 میلیارد ریال ودیعه مسکن برای مستاجران در نظر گرفته شده که تاکنون 34 میلیارد ریال به یک هزار و 700 نفر پرداخت شده است.

قادری خاطرنشان کرد: همچنین از محل کمک‌های اهدایی کارکنان بنیاد مسکن استان که سه درصد از حقوقشان را به حساب 100 امام (ره) واریز می‌کنند، 255 واحد در دست ساخت است.

وی اظهار داشت: طرح ساماندهی مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت برای یک هزار و 549 واحد اجرایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان، با اشاره به اینکه برای احداث هر واحد مسکونی 100 میلیون ریال اعتبار در سفر رهبر معظم انقلاب به تصویب رسید گفت: مجموع اعتبار تخصیصی این سفر برای واحدهای یاد شده، 70 میلیارد ریال است. 

وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل پروژه‌های مذکور اعتباراتی در قالب تسهیلات مسکن مهر و سایر منابع به متقاضیان اختصاص یافت.

قادری با بیان اینکه تمامی واحدهای مسکونی ولایت تا پایان امسال به متقاضیان واگذار خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها 97 درصد است.

وی در ادامه به دیگر طرح‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به کردستان در بخش بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: اجرای 100 طرح هادی و احداث 600 واحد مسکونی روستایی از دیگر مصوبات ارزشمند این سفر است.

قادری خاطرنشان کرد: 10 طرح هادی روستایی هر یک با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان در هفته دولت در استان بهره برداری می‌شود که با بهره‌برداری از این طرح‌ها تعداد روستاهای دارای طرح هادی به 449 روستا با شاخص بهره‌مندی 32 درصد می‌رسد.

وی شاخص بهره مندی از مسکن مقاوم سازی شده در روستاهای استان را 35 درصد اعلام کرد.

انتهای پیام/79009/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول