اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اداره کل محیط زیست قم صورت گرفت

تدوین کتاب اطلس پرندگان تالابی و شکاری استان قم

کتاب اطلس جغرافیایی پرندگان تالابی و شکاری استان قم در 230 صفحه همراه با تصاویر رنگی و نقشه پراکنش گونه‌های مذکور در سطح تالاب‌های استان تدوین شده است.

تدوین کتاب اطلس پرندگان تالابی و شکاری استان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، محمودعلی رکنی گفت: کتاب پراکنش جغرافیایی پرندگان تالابی و شکاری با جمع‌آوری داده‌های کارشناسی سال‌های اخیر که در طی پایش‌ها و بازدید از مناطق و مطالعات انجام شده مدون، در این خصوص تهیه شده است و به نوعی گزارش هفت سال اخیر اداره کل در این خصوص محسوب می‌شود همراه با توضیحات شناسایی هرگونه و نقشه پراکنش گونه‌ها در این خصوص ارائه شد.

وی گفت: ‌این کتاب با معرفی 47 گونه پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی به همراه 28 گونه پرندگان شکاری اعم از انواع خانواده‌های حواصیلیان، مرغابیان، آبچیلیکیان، شاهین سانان، جغدها و عقاب‌ها نوعی راهنمای صحرایی پرندگان آبی و شکاری استان محسوب شده و علاقمندان می‌توانند با در دست داشتن یا مراجعه به آن گونه‌های مشاهده شده در سطح استان را شناسایی کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: شناسایی دقیق محیط زیست طبیعی به عنوان بستر حیات زیستمندان به ویژه پرندگان برنامه مدیریت گونه‌ها را هدفمند، نظام‌مند و هوشمندانه تدبیر می‌کند و این تدبیر می‌تواند ساماندهی وضعیت موجود زیست محیطی را به نحوی شایسته دنبال کند.

انتهای پیام/2258/ط/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول