اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزینه مطرح نمایندگان استان اصفهان برای استانداری

طباطبایی: برای استاندار شدن کیسه ندوخته‌ام/ عمیقاً به خط مشی اعتدال اعتقاد دارم

نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بگویم که برای استاندار شدن کیسه ندوخته‌ام.

طباطبایی: برای استاندار شدن کیسه ندوخته‌ام/ عمیقاً به خط مشی اعتدال اعتقاد دارم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، این روزها که انتخاب شهردار اصفهان و رئیس شورای اسلامی شهر و استانداری اصفهان نیز به نقل محافل و به ویژه جلسات سیاسیون شهر و استان تبدیل شده بر آن شدیم تا گپ‌وگفتی دوستانه با گزینه‌ مطرح استانداری اصفهان از طرف مجمع نمایندگان مجلس اصفهان داشته باشیم که سید حمیدرضا طباطبایی، نماینده مردم نایین و خوربیابانک در مجلس نهم شورای اسلامی که در سابقه اجرایی خود دادستانی اصفهان و همچنین فعالیت در امر قضاوت را دارد، خود در ابتدای سخنانش بر این مسئله نیز اذعان دارد که نظر بیشتر نمایندگان مجلس و اعضای مجامع نمایندگان استان‌ها بر این است که تعیین استانداران حق دولت و وزیر کشور است، اما چه بهتر و صحیح‌تر که به منظور تحکیم و تقویت هر چه بیشتر روابط و هماهنگی‌های دولت و استان‌ها موضوع تعیین استانداران با مشورت و نظر نمایندگان استان‌ها باشد و تمام اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان با نظر مثبت بر موضوع یاد شده در جلسه مشترک خود با رحمان فضلی وزیر کشور دولت یازدهم، همواره گزینه‌هایی را برای استانداری اصفهان مطرح کرده‌اند.

همچنین وی در ادامه سخنانش بر این مسئله تاکید دارد که در جلسه دوم گزینه‌های استانداری در جلسه‌ای با حضور 18 نماینده مطرح، رای گیری شد که بنده با 14 رای، مرتضی سقائیان‌نژاد با شش رای و مجید خراسانی با چهار رای انتخاب شدیم و عباسعلی منصوری طی نامه‌ای به طور رسمی اسم بنده را به عنوان گزینه اول استانداری به وزیر کشور تقدیم کرد.

فارس: مهم‌ترین مشکلات و معضلات اصفهان از منظر شما چیست؟

طباطبایی: ما در اصفهان مشکلاتی در حد بحران داریم، یکی از آنها بحران آب زاینده رود و خشکسالی است و دومین مشکل که سلامت شهروندان اصفهان را تهدید می‌کند، آلودگی محیط زیست و هوای اصفهان است که در سال‌های قبل چند روزی در حد روز مورد هشدار قرار گرفت، مشکل دیگری این شهر نیز اشتغال است که اصفهان هم به تبع به این معضل کشوری دچار شده است.

فارس: در صورتی که استاندار اصفهان شوید برای حل بحران آب زاینده رود چه برنامه‌ای دارید؟

طباطبایی: بحث آب زاینده روز اصفهان در حوزه استان حل نخواهد شد مگر آنکه با یک نگاه ملی یا حداقل منطقه‌ای به آن نگریسته شود، ما در سلسله جلسات مجمع نمایندگان استان با وزیر پیشنهادی نیرو دولت یازدهم در مجلس شورای اسلامی، طرح‌هایی را برای حل بحران آب زاینده رود پیشنهاد دادیم و برای حل بحران آب اصفهان، فقط سوابق اجرایی کفایت نمی کند، کمی تدبیر با چاشنی نگاه ملی نیاز است.

فارس: از دیدگاه شما لازم و ملزومات موفقیت استاندار چیست؟

طباطبایی: استاندار اصفهان در صورتی موفق خواهد بود که تفکر سیاسی‌اش را در کار اجرایش دخالت ندهد، اما از آنجایی که عمده فعالیت استانداری برای خدمت به مردم است باید با اجرا و برنامه ریزی جلو برود و چنانچه بخواهد با تفکر سیاسی در این استان حرکت کند قطعا با حذف عده‌ای از افراد مواجه خواهد شد که زمینه عدم موفقیت وی را رقم خواهد زد.

فارس: همچنین تقابل و عدم همکاری بین مدیریت استانی و مدیریت شهری در این چند ساله را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

طباطبایی: تقابل و عدم هماهنگی بین مدیریت شهری و مدیریت استانی ناشی از اینکه هر دو طرف با طیف سیاسی و تفکر سیاسی خود وارد حیطه کاری خود شوند و این موجب عقب ماندگی و روی زمین ماندن بسیاری از کارها در شهر شده و برای پیشرفت همه جانبه استان چاره‌ای جزء هماهنگی مدیریت شهری و استانی در استان اصفهان نیستم.

فارس: به صورت صریح بیان کنید که خود را جز کدام طیف سیاسی می‌دانید و بیشتر از طرف کدام جناح سیاسی به عنوان گزینه استانداری مطرح هستید؟

طباطبایی: تا به امروز از طرف هیچ کدام از جناح‌های اصولگرا و اصلاح طلب بنده به عنوان گزینه اصلی و مطلوب برای استانداری مطرح نیستم، من خود را یک اصولگرا می‌دانم و باید بگویم که عمیقاً به خط مشی اعتدال اعتقاد دارم.

فارس: از سوی وزیر کشور دولت یازدهم یکی از فاکتورهای تعیین استاندار توانایی برای جذب سرمایه گذاری مدنظر است، نظر شما در این ارتباط چیست؟

طباطبایی: از دیدگاه من تامین امنیت حوزه سرمایه گذاری از خود موضوع مهم‌تر است و برای جذب سرمایه‌گذار در استان، یک برنامه شاخص، ثابت و با امنیت بالا در این حوزه لازم است.

به واقع آرامش روانی و امنیت مناسب در تولید برای سرمایه گذار خارجی و داخلی در حال حاضر وجود ندارد و در این ارتباط برای افزایش امنیت حوزه سرمایه‌گذار تنها دولت نمی‌تواند کار کند و استاندار به خاطر حیطه اختیاراتش وظیفه تامین امنیت را برعهده دارد و باید در جهت تسهیل امور در امر افزایش امنیت و جذب سرمایه گذار برای استان اقدام کند.

فارس: برخی بر این باورند که گویی شما دیگر تمایلی به ادامه کار در سمت نمایندگی در مجلس ندارید و بیشتر متمایل به قبول پست استانداری اصفهان هستید؟

طباطبایی: باید به همه آنها بگویم که من کیسه‌ای برای استاندار شدن خود ندوخته‌ام، در تایید این سخنم همین بس که من برای استاندار شدن خودم باید هزینه سنگین استعفا از نماینده بودنم را بدهم.

صریح و شفاف بگویم که اعتبار نماینده بودن مردم نایین در مجلس نهم اگر بیشتر از استاندار بودن نباشد و به هیچ وجه کمتر نخواهد بود، من باید شان نمایندگی را از دست بدهم تا به جایگاه استانداری برسم.

====================

گفت‌وگو از سید امیرحسین ابطحی

====================

انتهای پیام/63001/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول