اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آتش‌نشانی یزد:

استفاده از سیستم اعلام ‌حریق در مجتمع‌های مسکونی ضروری است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: استفاده از سیستم اعلام‌ حریق در مجتمع‌های مسکونی لازم و برای حفظ جان ساکنان از خطر ضروری است.

استفاده از سیستم اعلام ‌حریق در مجتمع‌های مسکونی ضروری است

سیدمحمد میرجلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: استفاده از سیستم اعلام حریق در ساختمان‌های چند طبقه به ویژه و برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی به دلیل جمعیت زیادی که در آن ساکن هستند الزامی است.

وی ادامه داد: استفاده از این سیستم در مجتمع‌های مسکونی بزرگ، مجتمع‌های اداری، تجاری و تفریحی نیز به دلیل تردد زیاد و طبقاتی بودن آن ضروری است تا به هنگام حادثه، طبقات بالا از آن مطلع شوند.

این مقام مسئول با انتقاد از عدم استفاده از سیستم اعلام حریق در مجتمع‌های مسکونی در یزد گفت: هفته گذشته در یک مجتمع مسکونی در یزد، آتش سوزی رخ داد و پرسنل این سازمان با مدیریت صحیح و عملیات به موقع موفق شدند جان هفت نفر از ساکنان را نجات دهند.

وی با بیان اینکه سیستم اعلام حریق نخستین عامل هشداری برای ساکنان طبقات بالا محسوب می‌شود عنوان کرد: در مجتمع‌های مسکونی که طبقات زیادی دارد سیستم اعلام حریق نصب نشده و این موضوع باعث می‌شود که جان برخی که در طبقات بالا ساکن هستند به خطر بیفتد و همین موضوع عملیات امداد رسانی را با وقفه روبه‌رو کند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد اضافه کرد: نکته دیگری که در آپارتمان‌های قدیمی‌ساز استان رعایت نشده عدم وجود راه اضطراری است که باید با استفاده از درهای ضد حریق از ورود دود و شعله آتش ایمن باشد.

وی با بیان اینکه ساختمان‌های آپارتمانی و مجتمع‌های طبقاتی قدیمی در استان باید به سیستم اعلام حریق مجهز شوند گفت: براساس دستورالعمل، ساختمان‌هایی که جدید ساخته می‌شود باید سیستم اعلام و اطفای حریق داشته باشند.

میرجلیلی ادامه داد: در صورتی که مجتمعی استفاده از این سیستم را رعایت نکرده باشد و یا در راه اضطراری خود امنیت لازم و کافی وجود نداشته باشد مجوز احداث و یا اخذ پایان کار داده نمی‌شود تا نقایض موجود رفع شود.

وی بیان داشت: نصب سیستم اعلام و اطفای حریق هزینه چندانی ندارد و برای تامین امنیت و آرامش ضروری است تا ساختمان‌های موجود که این سیستم را ندارند نصب کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی بر استفاده از سیستم اعلام و اطفای حریق گفت: استفاده از این سیستم کم و بیش جا افتاده اما هنوز جای کار دارد و باید فرهنگسازی شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد از شهروندان خواست همانگونه که به طبقات و متراژ و زیبایی توجه دارند به ایمنی ساختمان هم توجه کنند و حفظ جان خود را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/90004/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول