اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی رشت عنوان کرد

شناسایی 46 نقطه خطر در بازار رشت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت از شناسایی 46 نقطه خطر در بازار این شهر خبر داد و گفت: بازار رشت بزرگ‌ترین مرکز اقتصادی شمال کشور است که بافتی تاریخی، فرسوده و با اهمیت دارد.

شناسایی 46 نقطه خطر در بازار رشت

علی مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه ایستگاه‌های آتش‌نشانی پاسخگوی نیاز رشت نیست، اظهار کرد: رشت دارای حدود 750 هزار نفر جمعیت ثابت است که به ازای هر 50 هزار نفر باید یک ایستگاه داشته باشیم.

وی افزود: برای جمعیت شهر رشت باید حداقل 15 ایستگاه در این شهر وجود داشته باشد اما اکنون 9 ایستگاه آتش‌نشانی موجود است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره به اینکه با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه هستیم، اذعان کرد: تعداد پرسنل چارت سازمانی ما مناسب با سال 85 بوده که تنها یک‌سوم نیاز امروز آتش‌نشانی است.

وی ادامه داد: چارت سازمانی جدید مناسب با نیاز این سازمان تهیه شده و در دست تصویب است که با تصویب چارت جدید تعداد نیروی انسانی آتش‌نشانی افزایش می‌یابد.

مقصودی از تدوین سند چشم‌انداز 10 ساله سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت خبر داد و گفت: امیدواریم با این چشم‌انداز و مناسب با استاندارد به نرم وزارت کشور دست یابیم.

وی با تصریح بر اینکه در بازار رشت 46 مورد نقطه خطر شناسایی شده است، اذعان کرد: رشت از مراکز گردشگری و بزرگ‌ترین مرکز اقتصادی شمال کشور است که بافتی تاریخی، فرسوده و با اهمیت دارد.

این مسئول، اضافه کرد: با همکاری مجمع امور صنفی و شهرداری در بازار رشت ایستگاه آتش‌نشانی افتتاح شده اما این ایستگاه به تنهایی پاسخگوی نیاز بازار نیست و تمام واحدهای تجاری در بازار باید با رعایت نکات ایمنی با آتش‌نشانی همکاری کنند.

وی با بیان اینکه زمانی می‌توانیم توسعه مناسب و پایدار داشته باشیم که وضعیت موجود شهر دارای ثبات باشد و با وقوع خطر دچار چالش نشویم، افزود: با توجه به نوع بافت شهری و استانی، شیروانی‌ها چوبی هستند و اگر نقاطی از شهر در هنگام حریق از کنترل خارج شود می‌تواند نیمی از شهر را به آتش بکشد که تاکنون جلوگیری از وقوع چنین حادثه‌ای تنها لطف خدا و تلاش آتش‌نشانان بوده است.

وی از نصب شیر آب آتش‌نشانی در نقاط مختلف سطح شهر رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون به دلیل تعمیر و اصلاح شبکه آب و فاضلاب این شهر، هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی رشت، تعداد شیر آب آتش‌نشانی این شهر را 160 شیر عنوان کرد و گفت: بالغ بر 100 شیر آب دیگر نصب شده و به‌زودی افتتاح می‌شود.

وی اذعان کرد: 40 شیر آب آتش‌نشانی نیز در بازار بزرگ رشت نصب می‌شود.

مقصودی با بیان اینکه فعالیت آتش‌نشانی تنها اطفای حریق نیست، تصریح کرد: بیش از 20 مورد عملیات مجزا و تفکیکی وجود دارد که آتش‌نشانان انجام می‌دهند.

وی نجات افراد از محبوس شدن در فضای مختلف، نجات افرادی که در جاهای مختلف سقوط کرده‌اند، نجات حیوانات از حوادث و ... را از جمله فعالیت‌های آتش‌نشانان ذکر کرد.

این مسئول اذعان کرد: گاهی شهروندان از این فعالیت‌ها آگاهی ندارند و نمی‌دانند که در مواقع وقوع این حوادث باید به آتش‌نشانی زنگ بزنند.

انتهای پیام/2300/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول