اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی

طرح بازرسی از محل عرضه فلزات گران‌بها کلید خورد

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: طرح بازرسی از محل عرضه فلزات گران‌بها در استان کلید خورد.

طرح بازرسی از محل عرضه فلزات گران‌بها کلید خورد

سید سعید میرنظامی ‌مدنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در راستای نظارت بر مراکز عرضه مصنوعات گران‌بها در سطح استان، بازرسی از مراکز عرضه طلا با همکاری اتحادیه طلا فروشان آغاز شد.

وی تصریح کرد: در این بازرسی‌ها طلاهای موجود در مراکز عرضه مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت نداشتن استاندارد، انگ استاندارد و کد رهگیری و همچنین قاچاق و یا تقلبی بودن، نسبت به قیچی کردن آنها اقدام می‌شود که در این بازرسی‌ها سکه‌های پارسیان تقلبی نیز قیچی می‌شوند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی افزود: در صورت مشاهده نداشتن نشان استاندارد، انگ و کد رهگیری، در مرحله اول به فروشنده تذکر کتبی ارائه می‌شود و فروشندگان متعهد می‌شوند نسبت به عودت طلاهای بدون شرایط لازم ظرف مدت معین اقدام کنند.

به گفته وی واحدهای صنفی که همکاری شایسته‌ای با بازرسان استاندارد داشته باشند، موفق به دریافت برچسب استاندارد می‌شوند که نصب این برچسب در معرض دید خریداران الزامی است.

میرنظامی تاکید کرد: با توجه به اهمیت مصنوعات گران‌بها به عنوان کالای سرمایه‌ای در جامعه نظارت بر فروش و عیار این مصنوعات جزو نیازهای اساسی جامعه است.

وی گفت: خرید و فروش طلای فاقد نشان استاندارد ملی ایران قاچاق محسوب می‌شود و این طلاها ممکن است از لحاظ عیار نادرست باشند و این هشداری است به فروشندگان این مصنوعات، چرا که در صورت عدم توجه به موارد فوق‌الذکر علاوه بر توقیف محصولات غیر استاندارد پرونده متخلفین به مراجع قانونی ارجاع می‌شود.

انتهای پیام/87001/ق20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول