اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان:

مدرسه بدون برق در هرمزگان نداریم / توسعه برق‌رسانی در جزایر غیرمتصل به شبکه سراسری

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با بیان اینکه مدرسه بدون برق در هرمزگان نداریم، گفت: توسعه و پایداری شبکه برق‌رسانی در جزایر غیرمتصل به شبکه سراسری از اهداف این شرکت است.

مدرسه بدون برق در هرمزگان نداریم / توسعه برق‌رسانی در جزایر غیرمتصل به شبکه سراسری

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالصاحب ارجمند دوشنبه‌شب در نشستی پیرامون پروژه‌های هفته دولت اظهار داشت: طی هفته مذکور تعداد 77 پروژه در قالب توسعه و اصلاح شبکه و هفت پروژه برق‌رسانی به روستاهای فاقد شبکه برق توسط شرکت توزیع برق در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در مجموع پیرامون اجرای این 84 پروژه، 281 میلیارد ریال هزینه شده است.

به گفته مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان، طی هفته دولت و در قالب طرح‌های یاد شده در استان، 53 کیلومتر شبکه توزیع فشار ضعیف هوایی،‌ 38 کیلومتر شبکه فشار ضعیف زمینی، 74 کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی و یازده کیلومتر شبکه فشار متوسط زمینی در هرمزگان به شبکه توزیع برق وارد و اضافه می‌شود.

به گفته ارجمند، 430 دستگاه پست هوایی و 68 دستگاه پست زمینی نیز طی پنج ماه گذشته با اعتباری معادل 80 میلیارد ریال در استان نصب شده است.

وی ادامه داد: همچنین شرکت توزیع برق در هرمزگان از ابتدای سال‌جاری تاکنون در بیش از 140 روستا و مجتمع، طرح‌های توسعه‌ای خود را اجرایی کرده است.

ارجمند افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 52 مدرسه نیز در سطح استان برق‌دار شده است.

وی متذکر شد: در حال حاضر برق‌رسانی به مدارس نوساز به روز بوده و هر مدرسه‌ای که تکمیل می‌شود شرکت توزیع برق آمادگی واگذاری انشعاب آن را دارد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان یادآور شد: این در حالی است که طی سال گذشته نیز به 80 باب مدرسه برق‌رسانی و انشعابات مورد نظر به این واحدها واگذار شده است.

ارجمند در بخش دیگری از سخنان خود افزود: پروژه‌های تعمیرات اساسی و اضافه کردن مولدهای برق در جزایر که شبکه برق‌رسانی آنها به شبکه سراسری وصل نیست نیز مورد توجه قرار دارد.

وی بیان داشت: نصب مولدهای برق در جزیره لارک به ظرفیت 750 کیلووات و هزینه 950 میلیون تومان و نصب چهار مولد در جزیره ابوموسی به ظرفیت کلی توان تولید 10 مگاوات برق از جمله این طرح‌ها است که در سال‌جاری اجرایی شده است.

ارجمند اضافه کرد: در مجموع اعتباراتی که صرف توسعه برق‌رسانی به جزایر غیر متصل به شبکه سراسری برق برابر با 12.5 میلیارد تومان است که این میزان 20 برابر نسبت به سال گذشته رشد نشان می‌دهد.

به گفته این مسئول؛ اجرای طرح‌های مذکور سبب حصول پایداری در جریان برق و بهبود کیفیت برق‌رسانی در جزایر مذکور  شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود 15 هزار مشترک به شبکه برق‌رسانی هرمزگان اضافه شده است، گفت: در حال حاضر در هرمزگان یک هزار و 626 روستا دارای برق هستند و 130 روستا (بالا و پایین 20 خانوار) بدون برق هستند.

انتهای پیام/88001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول