اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی:

ایجاد دبیرخانه تحول راهبردی در جهاد دانشگاهی / این جهاد متعلق به گروه خاصی نیست

رئیس جهاد دانشگاهی از ایجاد دبیرخانه تحول راهبردی در جهاد دانشگاهی خبر داد.

ایجاد دبیرخانه تحول راهبردی در جهاد دانشگاهی / این جهاد متعلق به گروه خاصی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی، محمدحسین یادگاری در جمع مدیران جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی بستر مناسبی را برای جهاد دانشگاهی فراهم کرده و فرهیختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌توانند از این بستر برای ایجاد ارتباط خود با مراکز تولید علم استفاده کنند.

وی بر لزوم آسیب‌شناسی جهاد دانشگاهی در خصوص دستیابی یا عدم دستیابی این نهاد انقلابی به اهداف از پیش تعیین شده تأکید کرد و ادامه داد: هنوز ظرفیت‌های واقعی جهاد دانشگاهی محقق نشده است.

رئیس جهاد دانشگاهی یادآور شد: اندیشه‌ای در پشت تشکیل جهاد دانشگاهی قرار داشت و قرار بود این نهاد خروجی‌های خاصی داشته باشد که تکثیر افرادی همچون زنده یاد کاظم آشتیانی و مراکزی همچون رویان از جمله آنها بود.

یادگاری ادامه داد: از ابتدای تأسیس این نهاد قرار بر این بود که جهاد دانشگاهی در داخل دانشگاه‌ها حضور داشته باشد که اتفاق نامبارکی در سال‌های اخیر افتاد و این نهاد انقلابی از دانشگاه‌ها بیرون برده شد.

وی متذکر شد: برخی‌ها جهاد دانشگاهی را رقیبی برای سایر پژوهشکده‌ها می‌دانند و در روزهای اخیر اظهار کرده‌اند که جهاد دانشگاهی باید با پژوهشکده‌های دیگر ادغام شود؛ در حالی که به اهداف تشکیل این نهاد انقلابی بی‌توجه هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی متعلق به تمام دانشگاهیان و حوزویان است، اذعان کرد: هر قدر میزان برنامه‌ها و تعاملات جهاد دانشگاهی با محیط دانشگاه و صنعت بیشتر باشد، دستیابی به اهداف این نهاد نیز تسریع می‌شود.

یادگاری ابراز داشت: جهاد دانشگاهی آنطور که شایسته است به مسئولان اجرایی معرفی نشده و ضرورت دارد تمام واحدها در خصوص شناساندن نقش و جایگاه جهاد دانشگاهی تلاش کنند.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی مرکز جمع‌آوری ایده‌ها و تبدیل ایده‌ها به کار پژوهشی و فناوری است و نباید محتاج به اعتبار باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: جهاد دانشگاهی باید بتواند هدفی را که شورای عالی انقلاب فرهنگی برای آن مشخص کرده، عملیاتی کند و برای این کار باید در زمان تشکیل این نهاد فکری به تأمین اعتبار مورد نیاز آن می‌کردند.

یادگاری تأکید کرد: هرکس می‌خواهد در جهاد دانشگاهی مسئولیت داشته باشد، باید بداند که جهاد دانشگاهی آن چیزی نیست که اکنون در حال رسیدن به آن هستیم و اندیشه دویدن دنبال اعتبار و درآمد از اول برای جهاد دانشگاهی تعریف نشده بود.

وی با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی همان حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت است، بیان داشت: اگر دولت جمهوری اسلامی تغییر کند، جهاد دانشگاهی نباید تغییر کند؛ بلکه باید روزبه‌روز تقویت شود.

رئیس جهاد دانشگاهی از ایجاد دبیرخانه تحول راهبردی در جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: جایگاه جهاد دانشگاهی به مراتب بالاتر از آن است که امروز در آن قرار دارد، دلیل آن هم نبود زیرساخت‌ها و برنامه‌های مناسب، شفاف و بلندمدت است.

یادگاری بر لزوم تغییر زیرساخت‌های این نهاد تأکید کرد و ابراز داشت: با زیرساخت‌های دهه 60 و 70 جهاد دانشگاهی امروز نمی‌تواند حرکت کند و ضروری است تحول بنیادین در قوانین و زیرساخت‌ها صورت گیرد.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی و غیردولتی، بازوی رهبری، هماهنگ، همیار و بال کمک‌کننده به ولایت است و باید با این دیدگاه جهاد دانشگاهی را حفظ کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی از دولت جدید خواست ظرفیت‌های واقعی این نهاد انقلابی را محقق کرده و روش کار این نهاد را نسبت به اهداف عالیه آن تقویت کند.

یادگاری تأکید کرد: جهاد دانشگاهی متعلق به فرد یا گروه خاصی نیست؛ بلکه متعلق به همه نظام و ملت است و همه باید از آن پاسداری کنند.

وی گفت: با پیشرفت‌های علمی دنیای امروز ما مجبور هستیم در جهاد دانشگاهی تحول ایجاد کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: پتانسیل عظیمی در جهاد دانشگاهی استان نهفته است و نیروهای کارساز، پرتوان و کاردانی در آن فعالیت دارند که اگر مدیریت‌ها پرتوان باشد، می‌توان این پتانسیل‌ها را آشکار کرد.

احمد فرشبافیان با بیان اینکه در سال‌های اخیر زیرساخت‌سازی مناسبی در جهاد دانشگاهی این استان صورت گرفته است، اظهار کرد: اگر بتوانیم نیروهای موجود را رشد دهیم، می‌توانیم کارهای بزرگتری را انجام دهیم.

وی به عملکرد معاونت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی این نهاد انقلابی در استان اشاره کرد و یادآور شد: کمک‌های بیشتر دفتر مرکزی می‌تواند به ما در خصوص دستیابی به اهداف والاتر کمک کند.

انتهای پیام/60001/ذ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول