اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان خبر داد

اجرای 17 طرح پژوهشی در جهاد دانشگاهی استان سمنان

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از 17 طرح پژوهشی در جهاد دانشگاهی استان سمنان در سال گذشته خبر داد.

اجرای 17 طرح پژوهشی در جهاد دانشگاهی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان سمنان، حسن رهایی در نشست هم‏‌اندیشی و تجلیل از اعضای جهاد دانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه آموزش‏‌های جهاد دانشگاهی با رویکرد رفع تنگناهای استان سمنان ارائه می‏‌شود، گفت: رویکرد جهاد دانشگاهی به سمت آموزش اشتغال‏‌محور است.

رهایی با اشاره به فلسفه شکل‏‌گیری جهاد دانشگاهی اظهار کرد: مأموریت اصلی جهاد دانشگاهی در بدو شکل‏‌گیری آن، اسلامی کردن دانشگاه‏‌ها بود ولی با گذشت زمان، حوزه فعالیت‏‌های این نهاد انقلابی گسترده‌‏تر شده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در استان سمنان در سال 64 آغاز به کار کرده است، افزود: این نهاد انقلابی در حوزه‌‏های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی خدمات قابل توجهی به مردم استان سمنان ارائه کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان به بخشی از عملکرد جهاد دانشگاهی استان سمنان در یک سال گذشته اشاره و از احراز رتبه (الف) در فعالیت‏های فرهنگی طی یک سال اخیر خبر داد.

رهایی گفت: در مجموعه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی بالغ بر 20 رخداد فرهنگی در یک سال گذشته برگزار شده که برپایی گفتمان‏‌های دینی، نشست‏های تخصصی، نمایشگاه‌‏ها و جشنواره‌‏ها از آن جمله است.

وی همچنین با اشاره به کسب رتبه برتر مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سمنان در بین 45 مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کشور افزود: رویکرد برنامه‏‌های علمی این مرکز به سمت تحصیلات تکمیلی است و در این راستا، بسترهای لازم مهیا شده و با موافقت‏‌های صورت گرفته، این مرکز در بهمن ماه امسال در یک کد رشته دانشجوی کارشناسی ارشد می‏‌پذیرد.

رهایی با اشاره به گستردگی خدمات جهاد دانشگاهی در سطح این استان گفت: در حال حاضر، علاوه بر دفتر مرکزی استان سمنان، دفاتر جهاد دانشگاهی در شهرستان‏های دامغان، شاهرود، مهدیشهر و گرمسار نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌‏اند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان ادامه داد: همچنین در سال گذشته، 17 طرح پژوهشی در جهاد دانشگاهی استان سمنان به انجام رسیده و با وجود اینکه سال گذشته از لحاظ اعتباری وضعیت مطلوب نبود اما در مجموعه جهاد دانشگاهی استان سمنان این تعداد پروژه نهایی شد که جای قدردانی دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در راستای فراهم کردن بستر لازم برای راه‏‌اندازی سه پژوهشکده مصوب سفر هیئت دولت به استان سمنان، طی یک سال گذشته مجوز راه‌‏اندازی گروه پژوهشی بهره‏‌وری و توسعه کارآفرینی و گروه برنامه‌‏ریزی گردشگری کویر در استان سمنان را اخذ کرده است.

رهایی اخذ مجوز حفر یک حلقه چاه برای مزرعه پژوهشکده گیاهان دارویی شاهرود در بسطام را از دیگر فعالیت‏‌های جهاد دانشگاهی استان سمنان عنوان کرد.

وی با اشاره به راه‌‏اندازی آزمایشگاه مصالح ساختمانی و مواد معدنی و نمایندگی بانک خون بند ناف طی یک سال گذشته در استان سمنان تصریح کرد: رویکرد جهاد دانشگاهی گذشته از ایجاد یک منبع درآمد پایدار، تلاش در جهت توسعه فعالیت‏‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی در استان سمنان است.

رهایی موفقیت‏‌های کسب شده در جهاد دانشگاهی استان سمنان را مرهون تلاش‌‏های اعضای جهاد دانشگاهی و همراهی و همکاری مسئولان استان سمنان ارزیابی کرد و گفت: امید است با تداوم این همراهی و همکاری، زمینه برداشتن گام‏‌های بلندتری برای توسعه استان سمنان در این نهاد انقلابی فراهم شود.

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول