اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی تنکابن:

سالانه 8 میلیون گلدان گل در تنکابن تولید می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی تنکابن گفت: سالانه بیش از هشت میلیون گلدان گل در بیش از 80 هکتار گلخانه‌های مسقف و روباز تنکابن تولید می‌شود که بخش زیادی از آنها صادر می‌شوند.

سالانه 8 میلیون گلدان گل در تنکابن تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، در شامگاه سومین روز از هفته گرامیداشت دولت، بهره‌برداری از دو واحد تولیدی پرورش گل و گیاه در بخش خرم‌آباد، مرکزی و نیز 500 متر عملیات آسفالت و بهسازی معابر روستایی به بهره‌‌برداری رسید.

رئیس اداره جهاد کشاورزی تنکابن در مراسم بهره‌برداری از دو واحد تولید گل و گیاه که امشب برگزار شد، اظهار داشت: سالانه 80 میلیون و 935 هزار گلدان گل در گلخانه‌های این شهرستان تولید می‌شود که از این میزان حدود 150 هزار گلدان به کشورهای آسیای ‌میانه، عراق، افغانستان، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شوند.

نریمان اوجانی بیان داشت: در تنکابن 81 هکتار گلخانه پروانه‌دار فعالیت می‌کنند که حدود 50 هکتار آن روباز و 30 هکتار آن به صورت سرپوشیده هستند و این شهرستان در تولید گل و گیاه مقام نخست استان را به خود اختصاص داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: علاوه بر تولید گل و گیاه شهرستان تنکابن در تولید چای، کیوی، مرکبات و برنج نیز از جمله شهرستان‌های تراز اول استان محسوب می‌شود.

اوجانی یادآور شد: ما در تنکابن در بخش کشت و تولید کیوی دارای 260 هکتار باغ با تولید سالانه 70 هزار تن و چای دارای 260 هکتار با متوسط تولید 9 هزار و 280 تن برگ سبز، در زراعت برنج با 6 هزار و 111 هکتار اراضی شالیکاری و 24 هزار و 444 تن شلتوک تولید داریم.

رئیس جهاد کشاورزی تنکابن در ادامه به تولیدات دامی و گوشت سفید نیز اشاره کرد و اذعان داشت: در شهرستان تنکابن 375 هزار واحد دامی با تولید 9 هزار تن شیر و سه هزار تن گوشت قرمز و نیز در تولید گوشت سفید نیز 32 واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت تولیدی 510 هزار قطعه و 6 هزار تن گوشت سفید در سال و 500 واحد پرورش مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 165 هزار  قطعه و یک واحد مرغ اجداد با ظرفیت 115 هزار و 505 قطعه فعال هستند.

اوجانی گفت: 187 واحد گاوداری کوچک روستایی با ظرفیت یک هزار و 742 رأس و 162 واحد گاوداری شیری با ظرفیت 280 رأس به صورت سنتی نیز در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در تنکابن 2 هزار و 751 کلنی کندوی زنبور عسل با ظرفیت 280 تن عسل در سال نیز فعالیت دارند.

انتهای پیام/86020/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول