اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی:

دولت خود را به راهنمایی‌های حوزه نیازمند بداند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دولت باید خود را نیازمند راهنمایی‌های حوزه بداند و زمینه تحقق فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند «دست‌هایتان را به سوی حوزه‌های علمیه دراز کنید که متخصص کار فرهنگی در حوزه است» فراهم کند.

دولت خود را به راهنمایی‌های حوزه نیازمند بداند

حجت‌الاسلام محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه بدون شک نظام کنونی اسلامی است اظهار کرد: رئیس جمهور پس از رهبری سکان اجرایی کشور را به عهده دارد بنابراین اجرای اسلام و نهادینه‌سازی فرهنگ اسلامی نخستین مسئله‌ای است که باید از سوی معاونان و وزرای رئیس جمهور در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: نهادی که می‌تواند آموزه‌های اسلامی را آنگونه که هست در اختیار دولت قرار دهد، حوزه‌ علمیه است.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به انتظارات مورد نظر از تعامل دولت و حوزه گفت: دولت باید خود را نیازمند راهنمایی‌های حوزه بداند و زمینه تحقق فرمایش امام خمینی(ره) که در انقلاب فرهنگی فرمودند «دست‌هایتان را به سوی حوزه‌های علمیه دراز کنید که متخصص این کار در حوزه است» فراهم کند.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر حوزه باید این آمادگی را در خودش داشته باشد که به لحاظ فرهنگ، ارزش‌های اسلامی و خط قرمزهای اسلامی در برنامه‌های اجرایی و عملیاتی پشتیبان دولت باشد.

رجبی خاطرنشان کرد: حوزه در ناهنجاری‌های اجتماعی که ارزش‌های اسلامی نادیده گرفته می‌شود، توقعش از دولت این است که برای آنها برنامه‌ریزی کند، این مسئله از سال‌ها قبل مطرح بوده است.

وی عنوان داشت: دولت در گام نخست باید از خود شروع کرده و ناهنجاری‌هایی که از درون سازمان‌ها و تشکیلات دولت است را اصلاح کند، در صورت تحقق این امر،‌ در اصلاح جامعه هم موفق خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: دولت باید از نظر کار فکری و تئوریک دینی از حوزه کمک بخواهد و حوزه نیز در این زمینه همکاری لازم را انجام می‌دهد.

وی یادآور شد: مطالبات حوزه به دلیل آنکه مرتبط با توده مردم و مسائل معیشتی آنها است، باید تامین شود و دارای برنامه‌ریزی درست، سنجیده و عاقلانه و مطابق با موازین دینی باشد.

رجبی خاطرنشان کرد: انقلاب بر اساس ارزش‌های انقلاب، آرمان‌های امام خمینی(ره) و تبعیت از ولایت فقیه شکل گرفته و حوزه نیز این مسائل را مطالبه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مراجع و حوزه بر اساس آموزه دینی از دولت می‌خواهند که تبعیت کامل از ولایت داشته و تحقق آرمان‌های حداکثری در صدر برنامه‌هایش باشد و در عمل این را نشان دهند.

وی عنوان داشت: در مقام گفتن، عرضه وفاداری به ولایت و ارزش‌ها خوب است، ولی باید بیش از آنکه در لفظ تبعیت از ولایت فقیه ابراز شود، در مقام عمل تجلی پیدا کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: حضور جوانان در عرصه‌های مختلف مانند آموزش و پرورش و آموزشگاه‌ها نیاز به حضور روحانیت و فراگیری تعالیم دینی دارد که در این بخش، دولت می‌تواند زمینه‌های لازم را فراهم کند.

وی عنوان داشت: استادان دانشگاه نیاز دارند با معارف دینی به صورت عمیق‌تر آشنا شوند و از جمله وظایف دولت این است که زمینه‌ این مسئله را فراهم کند و حوزه نیز در این زمینه آمادگی دارد وظیفه خود را انجام دهد.

انتهای پیام/78003/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول