اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه استان قم:

انتظار رهبری و مراجع حمایت از دولت است

مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به اینکه حمایت از دولت از انتظارات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید است، تصریح کرد: حوزه علمیه پشتیبان و هدایت‌گر دولت اسلامی است.

انتظار رهبری و مراجع حمایت از دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام احمد فرخ‌فال ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، به نقش حوزه‌های علمیه در کمک به نظام اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: حوزه‌های علمیه همیشه هدایت‌گر و پشتیبان دولت‌ها بوده‌اند، چرا که اجرای صحیح اصول و ارزش‌های انقلاب و منویات مقام معظم رهبری در گروی ایجاد بسترهای صحیح برای مدیریت دولت در نظام جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه به دلیل عدم وابستگی به جناح‌ها و گروه‌های سیاسی، نقش اساسی و تأثیرگذاری در پشتیبانی از نظام اسلامی دارند.

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه حوزه‌های علمیه با اقدامات فرهنگی و تبلیغی بسترهای فرهنگ اسلامی را برای اجرای صحیح منویات رهبر معظم انقلاب فراهم می‌کنند ابراز داشت: حوزه و روحانیت در مواقعی که دولت نیاز به هدایت داشته باشد، چالش‌ها و مشکلات را دلسوزانه به دولتمردان گوشزد می‌کنند.

فرخ‌فال خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه وظایف خود را در قبال دولت‌های نظام جمهوری اسلامی انجام داده‌اند.

وی به انتظارات حوزه و مراجع عظام از دولت اشاره کرد و افزود: حوزه و مراجع انتظار دارند دولت در مسیر تحقق سیاست‌های کلان نظام که بر مبنای رهنمودهای امام و مقام معظم رهبری تنظیم شده و می‌شود، حرکت کند.

مسئول حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه هر دولتی که به سیاست‌های کلی نظام پایبند باشد، از حمایت حوزه‌های علمیه برخوردار خواهد بود، ابراز داشت: در صورتی که خدای ناخواسته دولت و دولتمردان در برخی مسائل از مسیر نظام منحرف شوند، با تذکر و گوشزد حوزه‌های علمیه مواجه خواهند شد.

فرخ‌فال همچنین به مسئله حمایت از دولت یازدهم در راستای کمک به پیشرفت و تعالی جامعه پرداخت و اظهار داشت: معتقدم در عرصه‌های بین‌المللی و داخلی امروز باید تمام گروه‌ها و جناح‌های سیاسی پشتیبان دولت باشند تا بتواند بر مشکلات فائق آید. 

وی با اشاره به اینکه حمایت از دولت از انتظارات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید است، تصریح کرد: روحانیت از دولت یازدهم حمایت و پشتیبانی خواهد کرد تا در عرصه‌های داخلی و خارجی و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، به ایفای نقش بپردازد.

مدیر حوزه علمیه استان قم با تاکید بر اینکه حوزه از دولت انتظار دارد که توجه ویژه‌ای به حل مشکلات مردم داشته باشد، ابراز داشت: امیدواریم دولت با اقدامات صحیح بین‌المللی، تنگناهای اقتصادی و مباحث مربوط به تحریم‌های دارو را لغو کند.

فرخ‌فال با اشاره به لزوم کمک دولت به احداث و بازسازی مدارس علمیه تصریح کرد: امیدواریم دولت یازدهم زیرساخت‌های حوزه را متناسب با نیازهای نظام تأمین کند.

مسئول حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد: حوزه‌های علمیه مستقل هستند و آنچه مربوط به شهریه طلاب و روحانیت است فقط از طریق مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید تأمین می‌شود، اما دولت می‌تواند در توسعه زیرساخت‌ها به حوزه کمک کند.

مدیر حوزه علمیه استان قم در پایان به وظایف رسانه‌ها در فراهم سازی شرایط مطلوب برای فعالیت‌های دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: از همه مطبوعات، خبرگزاری‌ها، به ویژه خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه انتظار می‌رود که بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری دولت را در اجرای برنامه‌های خود و رفع مشکلات جامعه یاری کنند.

انتهای پیام/2258/ط

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول