اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست خانواده پایدار عنوان شد

شکارچی لحظه‌ها باشید

کارشناس ارشد روان‌شناسی در مشاوره گروهی گفت: انسان‌ها خیلی از اوقات زندگیشان از فرصت‌هایی که در اختیار دارند نمی‌توانند استفاده کنند.

شکارچی لحظه‌ها باشید

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، شاهین فرهنگ پیش‌ازظهر امروز در جمع شهروندان شهرری در فرهنگسرای ولاء اظهار کرد: ما در زندگی چیزهایی را یاد گرفته‌ایم فقط مثل این که تهران پایتخت ایران، دو دو تا میشه چهارتا، چگونه باران درست میشه، چطور آب تبخیر میشه و ... اما چیزهای مهم‌تری در زندگی هست که ما هیچ‌وقت آن‌ها را یاد نگرفتیم، من و شما یاد نگرفتیم چگونه از لحظه لحظه‌های ناب زندگیمون عالی استفاده کنیم.

فرهنگ اذعان کرد: یاد نگرفتیم لحظه لحظه زندگی ما چقدر مهم و با ارزش است و  از فرصت‌ها باید درست استفاده کنیم، قبل از آنکه مایه اندوه و افسوس شود.

وی با اشاره به احادیثی از حضرت علی (ع) بیان کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند، در کمین فرصت باشید. 

فرهنگ ادامه داد: در کمین باشید یعنی اینکه همانند یک شکارچی باشید که ساعت‌ها در کوه انتظار می‌کشد تا یک لحظه آهویی رد شود و شکارش کند.

وی تاکید کرد: خیلی‌ها رو من می‌بینم که اندوه گذشته و جوانیشون رو میخورند، و می‌پندارند که زندگیشان به هدر رفته ولی این‌ها خود زندگی خود را به هدر داده‌اند.

فرهنگ در این جلسه ذکر کرد: اگر به جای عجولانه کار کردن و شتاب‌های بیخود، با آرامش با لحظه لحظه زندگیمون برخورد کنیم می‌بینیم که چه معجزاتی می‌شود ولی ما بلد نیستیم از فرصت‌ها درست استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: آدم‌های ناموفق، مراقب لحظه‌ها و ساعت‌ها و روزها و ماه‌ها و سال‌های عمرشون نیستند، ولی انسان‌های موفق به خاطر ثانیه به ثانیه زندگیشان دغدغه خاطر دارند. چون می‌دانند آن ثانیه‌ها می‌گذرد و دیگر جبران نمی‌شود.

فرهنگ افزود: در فرهنگ اسلامی تأکید فراوانی بر استفاده صحیح از فرصت‌ها شده است. فرصت‌ها موقعیت‌های مناسبی هستند که در شرایط مختلف زمانی و مکانی مخصوص، زمینه انجام راحت یک کار خوب و صالح را برای شخص فراهم می‌سازند.

وی تاکید کرد: انسان باید از این موقعیت‌ها به بهترین صورت بهره‌برداری کند. این خیال که فرصت همیشه وجود خواهد داشت، خیالی باطل و از وسوسه‌های شیطان است که می‌کوشد با فریب انسان، او را از بهره‌برداری صحیح و مطلوب از فرصت غافل کند.

فرهنگ با اشاره به حدیثی دیگر از حضرت امیرالمؤمنین علی‌ (ع) گفت: حضرت می‌فرمایند «ضایع کردن فرصت باعث اندوه و غم خواهد شد» و در روایت‌های دیگری می‌فرمایند «فرصت به سرعت از دست می‌رود و بسیار دیر به دست می‌آید و فرصت همانند ابر در حرکت است.»

وی در ادامه تاکید کرد: یعنی همان‌گونه که حرکت ابرهای انبوه و متراکم نامحسوس است و با این حال، آسمان ابری به سرعت صاف می‌شود، فرصت‌ها نیز به‌صورت بسیار شتابان و نامحسوس از دست انسان می‌روند.

فرهنگ ذکر کرد: در دنیا قانون کار ما که عمل و عکس‌العمل است وجود دارد و هرکس که به قدر ذره‌ای کار نیک انجام دهد پاداش آن را خواهد دید و اگر کار بدی انجام دهد عقوبت آن را خواهد دید.

وی در پایان افزود: انسان‌های موفق همیشه و در هر حال از تمام دقایق و ثانیه‌های زندگی خود به درستی استفاده می‌کنند و از هدر رفتن آن جلوگیری می‌کنند.

این گزارش حاکی است، نشست‌های خانواده پایدار با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی به همت کتابخانه شیخ کلینی (ره) و با مشارکت مدیریت فرهنگی ـ هنری منطقه 20 در فرهنگسرای ولاء واقع در میدان نماز برگزار می‌شود.

گفتنی است، علاقمندان برای آگاهی از روزهای برگزاری مشاوره می‌توانند به کتابخانه شیخ کلینی (ره) واقع در شهرری، خیابان فدائیان اسلام، خیابان 45 متری شهید کریمی شیرازی، نرسیده به اداره گذرنامه مراجعه کنند.

انتهای پیام/2462/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول