اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی همدان:

245 نفر از خبرنگاران همدان بیمه هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از بیمه 245 نفر از خبرنگاران استان خبر داد و گفت: 80 نفر از خبرنگاران نیز دارای بیمه تکمیلی هستند.

245 نفر از خبرنگاران همدان بیمه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر خسرو بیات در نشست صمیمی با اصحاب رسانه و خبرنگاران ملایر با اشاره به سبقه فرهنگی شهرستان ملایر مردم شهرستان ملایر را افرادی متدین و فرهنگی برشمرد و بیان داشت: تقدیم یک هزار و 100 شهید از این شهرستان، ملایر را به عنوان یک شهر انقلابی و شهیدپرور تبدیل کرده است.

وی به فضای تعامل و همکاری در بین مسئولان و اصحاب رسانه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ملایر با داشتن ظرفیت‌های بالایی که در همه عرصه‌ها دارند در بسیاری از شاخص‌ها از استان جلوتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه در زمان جنگ تحمیلی دشمن از طریق جنگ سخت‌افزاری به ملت ایران هجوم آورده و در مقابل کشورمان ایستاد تصریح کرد: امروز دشمن از طریق جنگ نرم جوانان و ارزش‌های اسلامی و انقلابی را مورد هدف قرار داده و در این راستا رسانه‌ها به عنوان چشم بیدار جامعه در مقابله با این جنگ نرم دشمن نقش بسزایی دارند.

وی ابراز داشت: اصحاب رسانه امروز در دنیای ارتباطات می‌توانند تأثیرگذار باشند و این رسالت خبرنگاران را در مقابله با حرکات دشمن سنگین‌تر می‌کند.

بیات با اشاره به اینکه اصحاب رسانه در کشور افرادی متدین، ولایی و  پیرو ارزش‌های اسلامی و انقلابی هستند گفت: خبرنگاران جزو باهوش‌ترین و بااستعدادترین افراد یک جامعه محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه امروز خبرنگاری از بین 10 شغل سخت دنیا در جایگاه دوم مشاغل سخت قرار می‌گیرد، یادآور شد: سخت بودن این شغل به خاطر اضطراب‌ها، استرس‌ها و دغدغه‌ها و خطراتی است که این قشر را تهدید می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: خبرنگاران با اطلاع‌رسانی به‌هنگام در دادن اخبار و اطلاعات سفیرانی هستند که می‌توانند با درک شرایط افکار عمومی جامعه را  تحت تاثیر قرار دهند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی در 17 مرداد اظهار داشت: وقتی این روز به عنوان روز خبرنگار در تقویم نامگذاری شد نشان از قداست خبرنگاران و جایگاه این قشر در کشور دارد.

بیات با اشاره به اینکه امسال در هفته خبرنگار در استان برنامه‌های فرهنگی خوبی انجام شد گفت: تبدیل یک روز به یک هفته مقدمه برداشتن قدم‌های مثبتی برای آینده خبری در استان است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های اولویت‌دار ما این است که بتوانیم اصحاب رسانه را در کنار هم جمع کنیم و با وحدت و همدلی در  کنار هم باشیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ابراز داشت: در این راستا مشکلات مسکن خبرنگاران، بیمه، جایگاه و شأن خبرنگاران و ارتباط متقابل با مدیران را در رأس امور کاری برای این قشر قرار دهیم.

وی با اشاره به هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا گفت: مسئولیت و دوران خدمت شهیدان رجایی و باهنر بسیار کوتاه بود اما آنچه این شخصیت‌ها را  را ماندگار کرد تقوا، تلاش و ساده‌زیستی این شهیدان بود.

بیات از بیمه 245 نفر از خبرنگاران استان خبر داد و گفت: همچنین 80 نفر از خبرنگاران نیز دارای بیمه تکمیلی هستند.

وی با پیگیری‌های مشکلات خبرنگاران در شهرستان‌ها گفت: باید از ظرفیت فضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان برای خبرنگاران و رفع مشکلاتشان استفاده شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خاطرنشان کرد: رسانه‌های شهرستان به ویژه رسانه‌های محلی باید بیشتر حمایت شوند که در این راستا نیز ارشاد اسلامی استان مشکلات مطرح شده را پیگیری می‌کند

در پایان این مراسم از خبرنگاران شهرستان ملایر از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تقدیر شد.

انتهای پیام/89013/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول