اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

واکنش طالبان به سفر «حامد کرزی» به پاکستان

طالبان با رد حضور کشور ثالث در روند مذاکرات صلح، تصریح کرد که این گروه سفر امروز رئیس‌جمهور افغانستان به پاکستان را به‌دقت رصد می‌کند.

واکنش طالبان به سفر «حامد کرزی» به پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، طالبان تأکید کرد که سفر امروز حامد کرزی رئیس‌جمهور افغانستان به پاکستان را به‌دقت رصد می‌کند.

کرزی قرار است امروز برای گفت‌وگو درباره روند مذاکره با طالبان، آزادی زندانیان این گروه از زندان‌های پاکستان و نیز تغییر محل دفتر سیاسی طالبان در قطر وارد اسلام‌آباد شده و با مقامات این کشور گفت‌وگو کند.

یکی از اعضای ارشد طالبان در گفت‌وگو با روزنامه «تریبون» پاکستان گفت: این گروه قبل از هرگونه تصمیم‌گیری، در انتظار نتیجه سفر کرزی به پاکستان می‌ماند.

با این حال، وی تصریح کرد که طالبان از هر تصمیمی که بدون در نظر گرفتن این گروه اتخاذ شده باشد حمایت نمی‌کند چون چنین تلاش‌هایی نتیجه‌ای درپی نخواهد داشت.

چند ماه پیش، مقامات افغانستان، پاکستان و انگلیس با برگزاری نشست 3 جانبه‌ای در لندن، درمورد یک نقشه راه 3 ماهه برای روند صلح توافق کردند اما به گفته این مقام طالبان، این طرح اجرایی نشد چون یک تصمیم یک‌جانبه و بدون حضور شبه‌نظامیان بود.

این عضو طالبان که نخواست نامش فاش شود، افزود: رهبران طالبان نشست لندن را تلاشی برای آغاز یک روند موازی برای تضعیف روند صلح قطر می‌دانستند.

وی خاطرنشان کرد که طالبان مهم‌ترین سهامدار در مذاکرات است و نمی‌توان به راحتی آن را کنار گذاشت.

این مقام طالبان، درباره احتمال تغییر محل دفتر سیاسی طالبان از قطر به کشور دیگری مثل ترکیه یا عربستان نیز گفت: موضوع پرچم و تابلوی «امارت اسلامی» هنوز حل نشده و این در حالی است که هم اکنون موضوع جدید تغییر محل دفتر طالبان مطرح شده است.

چند روز پس از بازگشایی دفتر سیاسی طالبان در قطر در ماه ژوئن سال جاری میلادی، کرزی به برافراشته شدن پرچم «امارت اسلامی افغانستان» در این دفتر اعتراض کرد که این موضوع موجب تعلیق مذاکرات صلح از سوی طالبان و بسته شدن این دفتر شد.

موضوع تغییر محل دفتر طالبان نیز از جمله محورهای سفر امروز کرزی به پاکستان خواهد بود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول