اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسافران تابستانی در همدان ماندگاری بیشتری دارند

سورتمه‌سواری مهیج در دل الوندکوه سرفراز

با مسافرت خیل عظیمی از مسافران تابستانی از اقصی‌نقاط کشور به همدان، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری همدان به‌ویژه گنج‌نامه مملو از جمعیت مشتاق به گشت و گذار شده است.

سورتمه‌سواری مهیج در دل الوندکوه سرفراز

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، به بهانه برگزاری سومین جشنواره تابستانی همدان و همچنین قرار گرفتن دور دوم سفرهای تابستانی استان همدان شاهد حضور پرشور و نشاط مسافرانی است که همدان را برای سفر تابستانی خود انتخاب کردند.

با تدابیری که مسئولان اداره میراث فرهنگی استان اندیشیده‌اند امسال و برای نخستین بار سومین جشنواره تابستانی همدان حدود 40 روز ادامه خواهد داشت و بیش از 22 برنامه مفرح و شاد در زمینه‌های فرهنگی، هنری، تفریحی و ورزشی طراحی و اجرا شده است.

 

مردم استان و گردشگران داخلی و خارجی که به همدان سفر کردند از 17 مرداد تا 26 شهریور از این برنامه‌ها نهایت استفاده را برده‌اند.

همدان به عنوان یکی از شهرهای توریستی ایران و به لحاظ برخورداری از شرایط خاص در غرب کشور، کریدور تردد مسافران منطقه غرب کشور است.

این موضوع باعث شده تا مسافران زیادی به صورت عبوری و سفر یک روزه و یا ماندگاری چندروزه‌ای در پایتخت تاریخ و تمدن داشته باشند و از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی این استان و شهرستان‌های تابعه آن استفاده کنند.

استان همدان به لحاظ سبقه تاریخی خود، آثار تاریخی زیادی در سطح استان برای بازدید عموم آماده کرده که از این بعد ورود و جذب گردشگران داخلی و خارجی یکی از عوامل توسعه صنعت گسترده توریسم در استان شده است.

در کنار جاذبه‌های تاریخی در سطح استان جاذبه‌های طبیعی باعث ورود گردشگران علاقه‌مند به آب و هوای مطبوع همدان شده است.

غار آبی علی‌صدر در کبودراهنگ، گنج‌نامه و عباس‌آباد، دره مرادبیگ، تاریک‌دره در همدان، سراب گیان و گاماسیاب در نهاوند، پارک سیفیه و منطقه حفاظت‌شده لشگر در ملایر از جمله جاذبه‌های طبیعی بوده که میزبان مسافران است.

ساخت و ساز‌های جدید در راستای فراهم کردن تأسیسات گردشگری در چند سال اخیر باعث شده مسافران و گردشگرانی که به همدان سفر می‌کنند مدت بیشتری را در همدان سپری کنند و بتوانند ماندگاری چند روزه‌ای در سطح این استان داشته باشند.

دهکده تفریحی، توریستی و ورزشی گنج‌نامه همدان یکی از این اماکنی است که در چند سال اخیر به آرامی با سرمایه‌گذاری در کوهپایه الوندکوه و در مجاورت آبشار مصفای این منطقه مکانی برای تفریح مسافران و گردشگران فراهم آورده است.

بر اساس این گزارش مجموعه تفریحی، توریستی و ورزشی دهکده گنج‌نامه همدان در میدان گنج‌نامه و در پنج کیلومتری شهر همدان و در مجاورت کتیبه‌های کهن و آبشار مصفای گنج‌نامه واقع شده است.

آب و هوای مطبوع کوهستان، دره فرح‌بخش الوند و چشم‌انداز زیبای دشت میشان جذابیتی را پدید آورده که گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند.

دهکده فرهنگی توریستی ورزشی گنجنامه همدان تحولی در گردشگری ایران ایجاد کرده و تمام امکانات مورد نیاز یک گردشگر، اعم از تفریحی، ورزشی، اقامتی و حتی آموزشی را فراهم کرده است.

امکانات خاص هیجان‌انگیز ورزشی نظیر سکوی پرش بانجی‌‌ جامپینگ، کابل پرواز تیرول، دیواره سنگ‌نوردی، پیست رنجر، سالن بولینگ، پینت‌بال، پیست سورتمه‌سواری به همراه خدمات ویژه تفریحی شامل خط تله‌کابین رفت و برگشت، کافی‌شاپ و رستوران‌های متنوع، شهربازی سرپوشیده، باغ گیاهان و پارکینگ‌های روباز و سرپوشیده قابلیت حضور گردشگران را در بهترین شکل فراهم کرده است.

 

راه‌اندازی غرفه‌های صنایع دستی، پوشاک، عرقیجات، محصولات فرهنگی، پخت و عرضه کماج، آتلیه عکاسی، رستوران‌های سنتی و فرنگی، کافی‌شاپ و دیگر غرفه‌های متنوع محیطی را فراهم ساخته تا گردشگران ساعاتی طولانی و حتی چند روز از ایام سفر خود را در این دهکده در کنار الوندکوه همیشه سرافراز بگذرانند. در این همه امکانات سورتمه ریلی این دهکده با استقبال خوب مسافران مواجه شده و با تحقق شعار اصلی دهکده تفریحی توریستی گنج‌نامه آرامش، امنیت، نشاط و هیجان توانسته شرایط خوبی برای تفریح خانواده‌ها در این منطقه فراهم کند.

این سورتمه ریلی به عنوان یکی از طولانی‌ترین و سریع‌ترین سورتمه ریلی کشور با طول مسیر یک هزار و 150 متر امکان فعالیت 20 سورتمه در طول مسیر را داراست.

در این جاذبه تفریحی سعی شده از جدیدترین، به‌روزترین و ایمن‌ترین‌ فن‌آوری‌های روز استفاده شود تا لحظاتی شاد و مهیج، در دهکده تفریحی توریستی گنجنامه برای مسافران و گردشگران را به ارمغان آورد.

این سایت، با توجه به قرارگیری در دل کوه، یکی از مهیج‌ترین سایت‌های سورتمه در کوهستان است که امکان استفاده برای همه‌ سنین را با سرعتی تا سقف 45 کیلومتر در ساعت فراهم کرده است.

همدان در چند سال اخیر، در جذب گردشگران و مسافران بسیار موفق عمل کرده که امیدواریم جشنواره‌های تابستانی و زمستانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بتواند در این بخش عملکرد خوبی داشته باشد.

----------------------

فرشید گل‌محمدی

---------------------

انتهای پیام/89020/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول