اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز ایران:

رأی اعتماد وزیر جهاد با حمایت خانه کشاورز بود

قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز ایران گفت: وزیر جهاد کشاورزی دولت روحانی با حمایت این تشکیلات رأی اعتماد گرفته است.

رأی اعتماد وزیر جهاد با حمایت خانه کشاورز بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عنایت‌الله بیابانی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری انتخاب نماینده کشاورزان هرمزگان اظهار داشت: قهر طبیعت و بی‌کفایتی مدیریت در حوزه کشاورزی نتوانسته است فعالان این بخش را از تولید دور کند و این نشان از لطف خداوند به این قشر است.

وی افزود: از دولت جدید انتظار داریم که نگاهی درست به جامعه کشاورزان داشته باشد و همانند سایر کشورها که نهادها و تشکل‌های مربوطه خودساخته دست فعالان هر بخش است، در حوزه کشاورزی ایران نیز امور و راهبری تشکل‌ها به دست فعالان مربوطه سپرده شود.

قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز ایران با بیان اینکه کشاورز حتی پشتوانه بخش صنعت نیز به حساب می‌آید، ادامه داد: در جامعه‌ای که مدیریت بی‌کفایت در بخش کشاورزی حاکمیت پیدا کرده است، برای توجیه کارها دروغ را به عنوان راهکار انتخاب می‌کنند و بدون درک درست از حوزه کشاورزی حرف از خودکفایی یک شبه در تولید محصولات مختلف می‌زنند.

بیابانی بیان داشت: اگر ما ادعای مدیریت صحیح و بهینه را داریم باید واقعیت‌های جامعه کشاورزی را درست درک کنیم و قوانین را به نحو شایسته اجرایی کنیم.به عنوان نمونه طرح‌هایی همانند جلوگیری از انتقال گندم در بین استان‌ها با هدف پوشش دروغ‌های مدیران بی کفایت در کشور اجرایی شده است.

به گفته این فعال بخش کشاورزی، اگر مدیریت با انصاف و باکفایت حاکم شود سرمایه در بخش‌ها وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: حرف ما کشاورزان با دولتی‌ها این است که باید از سیاست‌های اقتدارگرایانه دولتی در این بخش دست بردارند.

به گفته بیابانی اگر خانه کشاورز در دولت گذشته موی دماغ برخی از آقایان شده بود تنها و تنها به دلیل استقلال این تشکیلات است.

وی با بیان اینکه 97 درصد از تصمیم‌گیری‌ها در کشور دولتی است، افزود: باید پرسید که چرا تشکل‌های موازی در حوزه کشاورزی در پشت درهای بسته طراحی و ساماندهی و به عنوان اهرمی برای تضعیف خانه کشاورز با رانت‌های مختلف راه‌اندازی و فعال شدند.

بیابانی افزود: 11 اقلیم از 17 اقلیم موجود در دنیا در ایران نیز وجود دارد و اگر حوزه کشاورزی در بعد زیرساخت‌ها و سیاست‌ها به درستی مدریت شود ایران به یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در دنیا تبدیل می‌شود.متاسفانه مشکلات کشاورزان نیز در سا‌ل‌های گذشته بیشتر و بیشتر شده است به نحوی که مدیریت در این بخش به گونه‌ای است که برای بیمه کردن جوجه یک روزه دغدغه وجود دارد اما توجهی به بیمه کشاورز نمی‌شود.

قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز ایران گفت: از رئیس جمهور جدید نیز انتظار داریم که قوانین حاکم بر بخش کشاورزی و کشاورزان را اجرایی و اعمال کند.

بیابانی همچنین یادآور شد: از وزیر جهاد کشاورزی نیز که با حمایت خانه کشاورز از مجلس رای اعتماد گرفته نیز انتظار داریم در راه بهبود ساختار و حمایت از حقوق کشاورزان گام بردارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت تحقیقات و پژوهش در بخش کشاورزی گفت: تحقیقات اصل و بنیان توسعه هر حوزه است و ما می‌گوئیم تحقیقاتی که در قفسه‌ها و مروجانی که در اتاق‌های خود مانده‌اند نمی‌توانند دردی از دردهای حوزه کشاورزی را درمان کنند.

انتهای پیام/88001/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول