اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

بهره‌برداری از 30 طرح عمرانی و زیربنایی بخش کشاورزی در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: 30 طرح عمرانی و زیربنایی بخش کشاورزی، به مناسبت هفته دولت در مناطق مختلف استان، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

بهره‌برداری از 30 طرح عمرانی و زیربنایی بخش کشاورزی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شبکه آبیاری پایاب سد آیدغموش شهرستان میانه، لوله‌گذاری و انتقال آب کشاورزی شهرستان سراب، لوله گذاری قشلاق، بادامیار، سیدآباد، بستان حجر و توفار دو هفت چشمه شهرستان آذرشهر، آبیاری قطره‌ای پایاب کانال نی‌پوش شهرستان ورزقان، بهسازی کانال وجنی شهرستان اهر، کانال آبرسانی میانالاربناب، کانال آب آورسد دوش، آبیاری تحت فشار شرکت وحدت آذربایجان، مرکزجمع‌آوری شیر، یک طرح پرواربندی گوساله و دو طرح پرورش گاو شیری در شهرستان بناب، کانال آبیاری عمومی سلوک، کانال آبیاری عمومی گنجینه کتاب، آبیاری تحت فشار قطره‌ای و آبیاری تحت فشار بارانی در شهرستان هشترود و تولید بذر شرکت تعاونی 818 کلب کندی از جمله طرح‌های است که به مناسبت هفته دولت در استان به بهره‌برداری می‌رسند.

وی طرح‌های گوساله پرواری ملاجیق، کانال آبیاری عمومی ایاز در شهرستان هشترود، کانال آبیاری عمومی حیدر کانلو در شهرستان خداآفرین، کانال آبیاری عمومی کرگان در شهرستان بستان‌آباد، شبکه آبیاری تحت فشار دشت گلفرج و سه طرح پرورش مکانیزه ماهی قزل‌آلا در شهرستان جلفا و همچنین دو طرح آبیاری تحت فشار قطره‌ای در شهرستان مرند را از دیگر طرح‌های اعلام کرد که به مناسبت هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

محمدیان با بیان اینکه برای اجرای این پروژه‌ها بالغ بر 90 میلیارد و 158 میلیون ریال هزینه شده است، افزود: از این میزان مبلغ 52 میلیارد و 909 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، 9 میلیارد و 898 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و 27 میلیارد و 351 میلیون ریال از محل منابع اعتباری بانکی و مشارکت بهره‌برداران تامین شده است.

وی با اشاره اینکه از این تعداد پروژه‌ها 22 طرح در بخش آب و خاک، هشت طرح در بخش تولیدات دامی و شیلات و یک طرح در بخش تولیدات گیاهی است گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، 2 هزار و 121 خانوار از مزایای این پروژه‌ها بهره‌مند خواهند شد و برای یک هزار و 230 به صورت مستقیم و 2 هزار و 116 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

محمدیان با اشاره به اهمیت رشد بخش کشاورزی به عنوان بستری برای کسب اهداف توسعه در کشور افزود: توسعه زیرساخت‌ها و رشد ظرفیت جذب تکنولوژی در بخش کشاورزی، خواهد توانست در زمینه توسعه اقتصادی کشور، کمک بسیار مناسبی باشد و جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تلاش بر این داشته است که با هدایت اعتبارات اجرایی به مسیر هزینه کرد در ارتقا ظرفیت‌های زیربنایی این بخش، روند گسترش و ارتقا توان تولیدی بخش کشاورزی را از ظرفیت‌های قابل قبولی برخوردار سازد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، با تاکید به ضرورت افزایش سطح سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی در زیرساخت‌ها، برای مدرن‌سازی تولید و بهبود رقابت، اظهار امیدواری کرد، با توجه ویژه دولت تدبیر و امید، تحقق اهداف توسعه این بخش بیش از پیش هموارتر شود.

انتهای پیام/60001/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول