اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شیلات دشتی و تنگستان خبر داد

صید 337 تنی صیادان دشتی و تنگستان

رئیس شیلات دشتی و تنگستان گفت: تاکنون بیش از 337 تن میگو توسط صیادان دشتی و تنگستان در آب‌های این مناطق صید شده است.

صید 337 تنی صیادان دشتی و تنگستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، حمید خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: برداشت میگو در سه سال گذشته هر سال نسبت به مشابه قبل آن افزایش داشته است اما امسال نسبت به دیگر سال‌ها افزون‌تر نشان می‌دهد.

رئیس شیلات دشتی و تنگستان یادآور شد: سال گذشته توسط صیادان در شهرستان‌های دشتی و تنگستان برداشت میگو 235 تن بود اما کار برداشت از زمان صید تا امروز که ادامه دارد به بیش از 337 تن رسیده و این نشان دهنده افزایش صید میگو در سال‌ جاری است.

وی خاطرنشان کرد: امسال صیادان با 77 موتور لنج و 215 قایق صیادی از بنادر صیادی محمد عامری، رستمی، عامری، لاور ساحلی، چاه پهن، کری، زیراهک و بریکان به صید مشغول هستند.

خلیلی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 700 صیاد در آب‌های نیلگون خلیج فارس مشغول به صید هستند افزود: قمیت فروش میگو به صورت رقابتی تعیین می‌شود به‌گونه‌ای که میگو درجه یک هر کیلو بین 15 تا 16 هزارتومان در بازار عرضه می‌شود.

رئیس شیلات دشتی و تنگستان گفت: ذخیره سازی میگو در منطقه دشتی و تنگستان افزایش یافته است افزود: امسال در سایت مند دشتی 34 مزرعه فعال است که در این مزارع 321 میلیون قطعه بچه میگو در سطح 556 هکتار ذخیره سازی شده است.

خلیلی یادآور شد: در 29 مزرعه بخش دلوار 73 میلیون بچه میگو در 307 هکتار از اراضی ذخیره سازی شده که نسبت به مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/66006/س30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول