اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در سفر وزیر دارایی افغانستان به پاکستان

کابل و اسلام‌‌آباد درباره خط لوله گاز «تاپی» مذاکره می‌کنند

وزیر دارایی افغانستان در سفر به اسلام‌آباد، موضوع خط لوله گاز تاپی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

کابل و اسلام‌‌آباد درباره خط لوله گاز «تاپی» مذاکره می‌کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «عمر زاخیلوال» وزیر دارایی افغانستان در آستانه سفر حامد کرزی رئیس‌جمهور افغانستان به پاکستان راهی اسلام‌آباد می‌شود.

وی در این سفر با سناتور «اسحاق دار» وزیر دارایی پاکستان دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

انتظار می‌رود در این دیدار که فردا هم‌زمان با سفر کرزی به پاکستان انجام می‌شود، راه‌های تقویت مناسبات اقتصادی بین 2 کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

پیش از این، 2 کشور افغانستان و پاکستان توافق کرده بودند تا سطح تبادلات تجاری خود را از 2.5 میلیارد دلار فعلی به پنج میلیارد دلار تا سال 2015 افزایش دهند.

برهمین اساس، وزیر دارایی پاکستان با برگزاری نشستی در داخل این وزارتخانه، محورهای مذاکره با همتای افغانستانی خود را مشخص کرد.

گفته می‌شود که موضوعات مربوط به تبادلات ترانزیت بین 2 کشور در رابطه با «توافقنامه تجارت ترانزیتی افغانستان و پاکستان» از محورهای گفت‌وگوی مقامات 2 کشور خواهد بود.

همچنین 2 طرف در این جلسه موضوع همکاری در بخش‌های مختلف از جمله ارتباطات، راه‌آهن، مهندسی، آموزش، فرهنگ و گردشگری را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

علاوه بر این، بررسی وضعیت پیشرفت پروژه‌های توسعه‌ای از جمله پروژه انتقال برق «کاسا 1000» و پروژه خط لوله گاز تاپی (ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند) نیز از دیگر محورهای این جلسه خواهد بود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول