اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بازرگانی جیرفت عنوان کرد

افت قیمت بسیاری از کالاها در مرداد ماه جاری

رئیس اداره بازرگانی شهرستان جیرفت گفت: در مرداد ماه بسیاری از کالاها از جمله حبوبات با افت قیمت مواجه و سایر کالاها نیز از ثبات خوبی برخوردار بوده‌اند.

افت قیمت بسیاری از کالاها در مرداد ماه جاری

محمود آهنگ‌بهادر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت وضعیت بازار را مطلوب خواند و اظهار داشت: در مرداد ماه بسیاری از کالاها از جمله حبوبات با افت قیمت مواجه و سایر کالاها نیز از ثبات خوبی برخوردار بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ نیز کاهش پیدا کرده است، افزود: قیمت مرغ که پیش از این به دلیل افزایش قیمت به 7 هزار و 50 تومان رسیده بود، هم‌اکنون به مبلغ 6 هزار و 750 تومان کاهش یافته است.

آهنگ‌بهادر تصریح کرد: اجرای ماده 71 قانون نظام صنفی مبنی بر استفاده واحدهای صنفی از صندوق مکانیزه فروش و یا ترازوی دیجیتال پرینتردار با اولویت 12 رسته صنفی در حال پیگیری بوده و واحدها نیز در حال تجهیز هستند.

وی با اشاره به اینکه عدم اجرای قانون فوق موجب جریمه‌های سنگین تعزیراتی می‌شود، ابراز داشت: در صورت عدم اجرای آن هر واحد صنفی برای نخستین‌بار 2 میلیون و 59 هزار ریال و به ازای هر ماه تأخیر در صدور صورتحساب توسط این دستگاه‌ها مبلغ مذکور مجدداً به جرائم متخلف افزوده می‌شود.

آهنگ‌بهادر عنوان کرد: این قانون به طور مکرر از طرق مختلف به اطلاع واحدهای صنفی رسیده است، بنابراین اگر واحدی نسبت به اجرای آن اقدام نکند، پرونده تخلف آن برای طی مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان جیرفت ارسال می‌شود.

جریمه 63 میلیون ریالی 25 واحد صنفی به دلیل عدم اجرای ماده 71

وی از جریمه 63 میلیون ریالی 25 واحد صنفی به دلیل عدم اجرای این ماده خبر داد و اذعان داشت: در ادامه این طرح که مانند گذشته همچنان اجرا می‌شود، باید رسته‌های صنفی جدید که عرضه کننده کالا هستند به آن افزوده شود.

رئیس اداره بازرگانی شهرستان جیرفت گفت: همچنین در یک ماه اخیر از 582 واحد صنفی شهرستان بازرسی انجام گرفته که طی آن 78 فرم تخلف به مبلغ 155 میلیون و 973 هزار ریال صادر شده است.

آهنگ‌بهادر بیان داشت: شهروندان جیرفتی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن‌های 124 و 2210224 تماس بگیرند تا مأموران اداره بازرگانی برای رسیدگی به آن در اسرع وقت حاضر شده و انجام وظیفه کنند.

انتهای پیام/80001/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول