اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان:

پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان منتظر تصویب‌نامه هیئت وزیران است

مدیرکل بنیاد مسکن‌ انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: میزان خسارات سیل اخیر در این استان برآورد شده و منتظر تصویب‌نامه هیئت وزیران و اعلام به بانک‎های عامل برای آغاز پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان هستیم.

پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان منتظر تصویب‌نامه هیئت وزیران است

عبدالرضا مرادزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان، اظهار داشت: در مجموع در سیل اخیر استان به 3500 واحد مسکن شهری و روستایی در شهر‌ستان‌های سراوان، مهرستان، سیب‌سوران، خاش، ایرانشهر، نیکشهر و زاهدان آسیب وارد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: برای جبران این خسارت پیش بینی شده تا 20 میلیون تومان تسهیلات به واحدهای مسکن شهری و 15 میلیون تومان نیز به بخش روستایی اعطا شود.

این مسئول ادامه داد: البته مبلغی نیز به عنوان کمک بلاعوض همانند سایر استان‌های درگیر بازسازی به سیستان و بلوچستان پرداخت می‌شود، البته همه این موارد با تایید هیئت دولت قابل پرداخت است.

عضو شورای تامین مسکن سیستان و بلوچستان در مورد زمان پرداخت تسهیلات، تصریح کرد: برآورد‎های میزان خسارات و تهیه اسناد مثبته به اتمام رسیده، و گزارش آن به ستاد مدیریت بحران نیز ارسال شده است و منتظر تصویب نامه هیئت وزیران و اعلام به بانک‎های عامل برای آغاز پرداخت تسهیلات به سیل زدگان هستیم.

مرادزاده به تلاش نمایندگان مردم شهرستان های سراوان و خاش اشاره کرد و اذعان داشت: نمایندگان با پیگیری‎های فراوان کمک های زیادی برای تسریع در آغاز روند بازسازی داشته اند و بنیاد مسکن را در این مسیر کمک کرده اند.

وی با بیان اینکه پرونده‎های متقاضیان دریافت شده و منتظر مصوبه دولت هستیم، متذکر شد: متاسفانه بیشترین خسارت به خانه‌های خشتی و گلی وارد شده و عملاً امکان استفاده از آنها را برای مردم غیر ممکن ساخته است، امیدواریم با تصویب نامه دولت بتوانیم هر چه زودتر از دغدغه مردم خسارت دیده بکاهیم.

 

انتهای پیام/75008/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول