اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فارس:

برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف تشدید می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی فارس از اجرای طرح تشدید برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف در سطح این استان خبر داد.

برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف تشدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی استان فارس، سرهنگ مصطفی عباسی اظهار داشت: به منظور افزایش کنترل تخلفات راکبان و ترک‌نشینان موتورسیکلت‌سوار و افزایش ضریب ایمنی ترافیک و کاهش تصادفات طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف در استان فارس تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح که از ابتدای مرداد ماه سال جاری آغاز شده است، با جدیت تمام همچنان ادامه می‌یابد و پلیس راهنمایی و رانندگی با موتورسیکلت‌سواران متخلف برخورد می‌کند.

رئیس پلیس راهور فارس تصریح کرد: به استناد قوانین و مقررات جاری راهنمایی و رانندگی، ماموران متخلفان را اعمال قانون و موتورسیکلت آنان را برابر مقررات و دستورالعمل‌های صادره برای مدت معین به پارکینگ انتقال می‌دهند.

عباسی با بیان اینکه استفاده از کلاه ایمنی هم برای راکب و هم برای سرنشین موتورسیکلت‌ها لازم و ضروری است، افزود: درصد بالایی از میزان مرگ و میر و آسیب‌های جدی به موتورسواران بعد از تصادف به دلیل نداشتن کلاه ایمنی است.

وی گفت: از ابتدای ماه جاری تاکنون سه هزار و 728 موتورسیکلت متخلف در این استان توقیف شد که از این تعداد یک‌هزار و 465 دستگاه در شیراز صورت گرفته است. اما از ابتدای سال جاری تاکنون 16 هزار و 734 موتورسیکلت متخلف در این استان توقیف شده‌اند که پنج هزار و 994 دستگاه از این موتورهای توقیفی مربوط به شهر شیراز است.

رئیس پلیس راهور فارس از شهروندان درخواست کرد که در صورت ایجاد مزاحمت از سوی موتورسیکلت‌سواران و یا رانندگان خودروها ضمن یادداشت شماره پلاک آنها مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنند.

سرقت اینترنتی از حساب دوستان برایم کار شیرینی بود

بر اساس این گزارش همچنین رئیس پلیس فتای استان فارس از کشف راز پرونده‌ای که در آن شخصی از طریق دوستش مورد سرقت اینترنتی قرار گرفته بود خبر داد.

سرهنگ سید موسی حسینی در تشریح این خبر گفت: با توجه به هشدارهای مکرر پلیس فتا تعداد بسیاری از هموطنان در اثر بی‌توجهی نسبت به نگهداری رمز و اطلاعات شخصی خود دچار مشکل می‌شوند.

وی ادامه داد: در این پرونده نیز دختری که دانشجوی مقطع کارشناسی در یکی از دانشگاه‌های استان فارس است مورد سرقت اینترنتی قرار گرفته و دچار مشکل می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان فارس گفت: کارشناسان پلیس فتا با شنیدن اظهارات این دختر دانشجو (شاکی پرونده برداشت غیرمجاز) در اقدامی فنی و پلیسی متهم را شناسایی و وی را احضار کردند.

حسینی بیان کرد: متهم در بازجویی ضمن اقرار به جرم خود بیان می‌کند که رمز و اطلاعات حساب دوستش را در کافی‌نت برداشته و از آن استفاده کرده است.

وی افزود: با بررسی‌های بیشتر و تحلیل تراکنش‌های حساب متهم چند برداشت غیرمجاز دیگر نیز از وی کشف شد که تمام مالباختگان از دوستان وی بودند.

رئیس پلیس فتای استان فارس تصریح کرد: این متهم در اعترافات خود گفت که مرحله نخست که این کار را انجام دادم برایم سخت بود اما با تکرار بیشتر برداشت غیرمجاز فکر نمی‌کردم که شناسایی شوم و شیرینی خرید راحت، بی‌دردسر و دور از استرس و نگرانی موجب شد من کار خود را ادامه دهم و هم‌اکنون از کار خود نادم و پشیمان هستم.

کشف 6000 لیتر گازوئیل قاچاق در جهرم

در بازرسی ماموران انتظامی شهرستان جهرم استان فارس از سه خودرو 60 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با اعلام این خبر گفت: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان جهرم موفق شدند دو کامیون و یک اتوبوس حامل سوخت قاچاق را شناسایی و متوقف کنند.

سرهنگ یوسف ملک زاده ادامه داد: این سه خودرو در حال عبور از جاده‌های اطراف شهرستان جهرم بودند که ماموران به این خودروها مشکوک و پس از متوقف کردن آنها 6 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند.

انتهای پیام/ 2448/غ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول