اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تلاش برای شروع دوباره ورزش صبحگاهی در مازندران

در حالی ورزش صبحگاهی در مازندران رو به فراموشی است که هر روز شاهد شنیدن آمارهای نگران‌کننده از شیوع بیماری‌های غیرواگیر در مازندران هسیتم و به این سبب مسئولان در تلاشند تا ورزش صبحگاهی احیا شود.

تلاش برای شروع دوباره ورزش صبحگاهی در مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ضرورت توسعه ورزش همگانی در حال حاضر با توجه به روند رو به گسترش بیماری‌های غیرواگیر در مازندران بیشتر از سایر استان‌ها احساس می‌شود.

مسئولان بهداشتی استان مازندران در برنامه‌های مختلف که در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و یا خارج از دانشگاه برگزار می‌شود بر این موضوع تأکید دارند که مازندران در بیماری‌های مرتبط با کم‌تحرکی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

با گسترش رو به رشد بیماری‌های غیرواگیر احساس می‌شود که دست‌اندرکاران ورزش همگانی مازندران برای همگانی کردن ورزش و بازگرداندن روح نشاط به جامعه وظیفه سنگینی را بر عهده دارند و زمزمه‌های توسعه ورزش همگانی با برگزاری مرتبط جلسات ورزش همگانی در مازندران شنیده می‌شود.

دومین جلسه راهبردی توسعه ورزش همگانی در مازندران با میزبانی هیئت ورزش‌های همگانی استان مازندران و نیز مدیر ورزش کانون بازنشستگان سپاه مازندران، مسئول ورزش نیروی انتظامی استان، مسئولان کمیته‌های گردشگری ورزشی، ماهیگیری، ورزش صبحگاهی و چندین نفر از نمایندگان اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری، آموزش و پرورش استان برگزار شد.

محمد برزگر، مدیر ورزش کانون بازنشستگان سپاه مازندران خواستار تقسیم‌بندی شهر ساری به چند منطقه برای توسعه ورزش صبحگاهی شد و گفت: برای پیشرفت بهتر و افزایش تمایل افراد از مربیان باتجربه و کارآزموده باید بهره‌گیری شود.

وی تصریح کرد: در ابتدای کار باید پارک‌های مناسب که برای ورزش صبحگاهی مؤثر است شناسایی و با حضور مربیان کارآزموده و دارای کارت مربیگری معتبر نسبت به ترویج و همگانی کردن ورزش اقدام شود.

در ادامه مسئول ورزش نیروی انتظامی استان مازندران از آمادگی نیروی انتظامی مازندران برای هدایت و توسعه ورزش صبحگاهی خبر داد و ابراز داشت: برنامه‌ریزی برای برگزاری ورزش صبحگاهی در دستور کار قرار گیرد و این آمادگی در نیروی انتظامی مازندران نیز وجود دارد.

علی شیرودی با اشاره به مصرف بیش از اندازه فست‌فودها در کشور خاطرنشان کرد: به لحاظ علمی مصرف فست‌فودها با چاقی ارتباط مستقیم دارد و نیاز است مسئولان بهداشتی استان مازندارن در این زمینه دغدغه بیشتری داشته باشند.

وی، خواستار حضور مسئولان بهداشتی استان مازندران در کارگروه توسعه ورزش راهبری استان مازندران شد.

در ادامه حسین طبری، دبیر هیئت ورزش همگانی استان مازندران با اعلام آمادگی نسبت به شناسایی مربیان دارای کارت مهارت ورزش صبحگاهی، تأکید کرد: تلاش می‌کنیم که زمینه توسعه ورزش صبحگاهی در مازندران فراهم شود.

طبری در ادامه خواستار پیگیری و برگزاری مستمر جلسات توسعه راهبردی ورزش همگانی در سطح استان مازندران شد و اذعان کرد: کمیته‌های تبلیغی و آموزشی این ستاد تشکیل شد و تلاش داریم بسته‌های آموزشی مناسب نیز در زمینه تهیه و توزیع شود.

در پایان این جلسه علی شیرودی به عنوان رئیس شورای راهبردی هیئت ورزش‌های همگانی استان به کارگروه معرفی و مورد تأیید جمع حاضر قرار گرفت.

انتهای پیام/86004/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول