اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال خبر داد

سرمایه‌گذاری 180 پروژه با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان در خلخال

فرماندار خلخال گفت: در 12 ماه گذشته برای 180 پروژه در شهرستان خلخال بیش از 50 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

سرمایه‌گذاری 180 پروژه با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان در خلخال

هوشنگ محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اردبیل اظهار داشت: در طول 12 ماه خدمتگزاری به مردم شهرستان خلخال، بیش از 180 پروژه با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این شهرستان انجام شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر پروژه‌های در دست اجرا، 20 پروژه اولویت‌دار نیز از زمستان 91 در سطح شهرستان خلخال به همت دستگاه‌های اجرایی شهرستان خلخال تعریف شده که در حال پیگیری برای اتمام است.

محمدی خاطر نشان کرد: یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های فعالیت، حوزه رونق گردشگری و توسعه و جذب توریسم در بخش گردشگری و مذهبی بوده است.

این مسئول اضافه کرد: بحث را‌ه‌اندازی تله‌کابین، مجتمع تفریحی و دهکده سلامت به مساحت 10.5 هکتار تحویل سرمایه‌گذار بخش خصوصی شده است.

وی به جاده سرچم اشاره کرد و ادامه داد: جاده سرچم یکی از محورهای استراتژیک برای توسعه و رونق شهرستان در حوزه‌های مختلف به شمار می‌رود که خدمات پلیس راهی و پاسگاهی با کمپینگ و امکانات رفاهی به وسیله سرمایه‌گذار بخش خصوصی از خلخال در حال انجام است.

محمدی بیان کرد: این مجتمع قرار است در نزدیکی پل قزل‌اوزن احداث شده تا مسافران خروجی از استان اردبیل به طرف استان‌های شمال، شرق، جنوب و مرکز بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

فرماندار خلخال یکی از بسترهای فعال شدن حوزه تولید در روستاها را سدهای معیشتی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 9 سد معیشتی در مناطق مختلف شهرستان خلخال در حال مطالعه و ساخت است که با اتمام این سدها بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی تحت آبیاری رفته و زمین دیم به آبی تبدیل می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سد بفراجرد خلخال که تامین‌کننده آب شرب خلخال در آینده‌ای نزدیک است، افزود: از اول امسال تاکنون و با شروع فعالیت پیمانکار جدید اکنون ارتفاع سد به 9 متر رسیده که تا هفته دفاع مقدس آبگیری آزمایشی آن شروع و تا پایان سال احتمال اتمام سد به نظر می‌رسد.

محمدی به حوزه راه‌های شهرستان خلخال و راه خلخال - کلور - درام اشاره کرد و اظهار داشت: از سال گذشته کارهای زیادی در این محور انجام شده که با حجم قرارداد جدیدی به مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان به پیمانکار جدید واگذار شده که انتظار می‌رود با همت و تلاش راه و شهرسازی شهرستان و پیگیری مسئولان در سال آِینده از جعفرآباد تا قشلاق دیز آسفالت این محور انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل: فرماندار خلخال مسکن مهر را یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های انجام شده توسط دولت عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون نیز 600 نفر در صف واگذاری مسکن مهر خلخال در انتظار هستند که امید است با توجه به نیاز جوانان این ساخت و سازها در آینده انجام شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: در سال گذشته برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در شهرستان خلخال انجام شده که بارزترین آنها نامگذاری روز هفت محرم به نام روز عزاداری مردم خلخال است که در سال 91 با شکوه فراوان برگزار شد.

انتهای پیام/62008/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول