اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز:

واحدهای پخت نان استفاده‌کننده از جوش شیرین پلمپ می‌شوند

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از آغاز طرح پلمپ واحدهای پخت نان استفاده‌کننده از جوش شیرین با همکاری معاون دادستان اهواز خبر داد.

واحدهای پخت نان استفاده‌کننده از جوش شیرین پلمپ می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کریم بیت سیاح عصر امروز در نشست خبری در محل بهداشت غرب اهواز برگزار شد اظهار کرد: وظیفه اصلی بهداشت در ابتدا پیشگیری و سپس درمان بیماری است.

وی با بیان اینکه استفاده جوش شیرین در نانوایی‌ها ممنوع بوده و در صورت مشاهده موضوع، آن واحد نانوایی پلمپ خواهد شد، افزود: متاسفانه نانوایی‌ها به دلیل گران بودن مایه خمیر از جوش شیرین که ارزان‌تر است، استفاده می‌کنند در حالی که این ماده برای جسم مضر است.

وی با اشاره بر اینکه  استفاده جوش شیرین در نان موجب کاسته شدن سه ماده اصلی آهن، کلسیم و فسفر از بدن می‌شود در حالی که این سه ماده بسیار حیاتی هستند، عنوان کرد: همچنین این ماده حالت ضد اسیدی داشته و مانع از هضم غذا خصوصا برای افراد میان سال به بالا می‌شود.

بیت سیاح با بیان اینکه در سال 90، 32 درصد از نانوایی‌های اهواز از ماده جوش شیرین استفاده می‌کردند افزود: این میزان در سال 91 به 20 درصد کاهش یافته است.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز ادامه داد: همچنین در پنج ماهه ابتدای سال جاری میزان استفاده جوش شیرین در نان به هشت درصد رسیده است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز افزود: از 464 واحد صنفی در منطقه غرب اهواز بازدید کردیم که از 236 واحد نمونه‌برداری شد و تاکنون جواب 175 واحد به دست ما رسیده است؛ از تعداد واحد نانوایی موجود در غرب اهواز 18 واحد مصرف جوش شیرین داشته که به دادگاه معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: در منطقه غرب اهواز 271 واحد نانوایی وجود دارد که 67 واحد آن به صورت غیر مجاز مشغول به فعالیت هستند.

بیت سیاح تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر در خصوص پلمپ کردن واحدهای نانوایی اقدامات ضعیفی صورت می‌گرفت تا اینکه با همکاری معاون دادستان اهواز از روز 17 مردادماه سال جاری پلمپ واحدهای نانوایی که از ماده جوش شیرین استفاده می‌کنند آغاز شد.

وی افزود: از زمان شروع طرح پلمپ واحدهای غیرمجاز تاکنون پنج واحد نانوایی متخلف را با حضور معاون معاون دادستان پلمپ کردیم و همچنان به کار خود ادامه می‌دهیم.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز عنوان کرد: منطقه غرب اهواز با 21 مرکز و هشت خانه بهداشت دارای 40 بازرس متخصص در رشته‌های مختلف است.

وی گفت: پیش از آغاز طرح پلمپ اطلاعیه لازم در خصوص این طرح به تمامی واحد‌ها ارائه شد همچنین در هر بازدید آموزش لازم از طریق کار‌شناسان صورت می‌گیرد.

بیت سیاح در خصوص طرح پزشک خانواده در استان گفت: سال 84 طرح پزشک روستایی راه‌اندازی شد اما طرح پزشک خانواده شهری نیز از تیرماه سال جاری اجرایی شده است.

وی افزود: اگر طرح پزشک خانواده به خوبی اجرایی شود 50 درصد مشکلات مردم حل خواهد شد همچنین با اجرای این طرح مردم سریع‌تر از بیماری خود مطلع می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه طرح پزشک خانواده نیز در دولت یازدهم متوقف نخواهد شد افزود: در این طرح هر پزشک 3 هزار نفر زیرمجموعه دارد و از ساعت هشت صبح تا چهار بعداز ظهر مشغول به کار خواهد بود.

انتهای پیام/2329/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول