اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت خوزستان خبر داد

نانوان های اهواز پیشتاز در استفاده از جوش شیرین

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: اهواز بیشترین آمار استفاده از جوش شیرین را در سطح نانوایی استان دارد.

نانوان های اهواز پیشتاز در استفاده از جوش شیرین

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید محمد علوی در جلسه کارگروه بهداشت که ظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: خطرات استفاده از جوش شیرین در نان بسیار زیاد است و با توجه به اینکه ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که نان قوت مردم ایران است با این حرکت کفر نعمت می‌شود.

وی ادامه داد: دستگاه گوارش انسان هوشمند است و استفاده از جوش شیرین باعث ایجاد سو هاضمه می‌شود و PHمعده در حدود 3/4است و می‌تواند از ورود میکروب به بدن جلوگیری کند، حال ورود جوش شیرین به معده باعث می‌شود این PH قلیایی و سیستم دفاعی بدن ضعیف شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اینکه اهواز بیشترین آمار استفاده از جوش شیرین را در سطح نانوایی استان دارد عنوان کرد: بیش از 8 هزار بازدید از 2 هزار و 300 نانوایی سطح استان انجام گرفته است که 233 مورد از آن‌ها به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه اندیمشک و دشت آزادگان در صدر حذف این ماده خطرناک از نان هستند اضافه کرد: استفاده از جوش شیرین در نان در سطح شهرهای کوچک بسیار کم است و تقریبا به صفر رسیده است در حالی که بیشترین گزارش استفاده از مرکز بهداشت شرق و غرب اهواز می‌رسد.

* هیچ کس از ابتلا به ایدز در امان نیست

علوی به بیماری ایدز (عفونت HIV) اشاره کرد و گفت: این بیماری ویروسی است که مرکزیت ایمنی بدن را بر هم می‌زند و در مدت کوتاهی فرد دچار ضعف ایمنی بدن و در ‌‌نهایت مرگ می‌شود و متاسفانه تا کنون هیچ واکسنی برای این بیماری کشف نشده است و هیچ کس از ابتلا به آن در امان نیست.

وی افزود: در سطح استان خوزستان یک‌هزار و 866 نفر مبتلا به ویروس اچ.آی.وی هستند که 8 درصد آنها را خانم و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند و 51 درصد این افراد مبتلا در گروه سنی بین 25 تا 34 سال قرار دارند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان عوامل اصلی ابتلا این افراد را اینگونه بیان کرد: ابتدا افراد که مبتلا به هموفیلی بودند در صدر بیماران ایدزی بودند و اما در سال‌های اخیر به سمت انتقال جنسی و انتقال از طریق سرنگ آلوده حرکت کرده است.

وی به پدیده خاکستری اشاره کرد و گفت: در این پدیده عده‌ای نقش رابط انتقال ویروس HIV را به عهده دارند و این بیماری را از افراد مبتلا می‌گیرند و به افرادی که زندگی سالمی دارند و خانواده‌های خود منتقل می‌کنند.

علوی خاطر نشان کرد: 20 درصد افراد مبتلا به بیماری ایدز هیچ‌گونه رفتار پرخطری در زندگی خود نداشته‌اند و علت ابتلا آن‌ها مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه آمار واقعی افراد آلوده به ویروس HIV مشخص نشده است تصریح کرد: در کشور 36 هزار و 125 نفر به این ویروس آلوده هستند که باید از طریق برنامه‌های آموزشی از سطح مدارس تا ادارات، مشاوره، جمع اوری زنان خیابانی و افراد معتاد از سطح شهر آن را کاهش دهیم.

انتهای پیام/72011/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول