اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال 89 تا 91

صدور اسناد مالکیت در کردستان 600 درصد رشد داشته است

مدیرکل اسبق ثبت اسناد و املاک کردستان گفت: صدور اسناد مالکیت در استان از سال 89 تا 91 رشدی 6 برابری داشته است.

صدور اسناد مالکیت در کردستان 600 درصد رشد داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، 17 مهرماه سال 89 امیر جوان‌کیا به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان معرفی شد و امروز طی مراسم تودیعش به بیان بخشی از عملکرد چند ساله خود در استان پرداخت.

جوان‌کیا ظهر امروز در مراسم تودیع خود در سالن اجتماعات دادگستری کردستان در سنندج اظهار کرد: یکی از بهترین و کارآمدترین سیاست‌های راهبردی سازمان ثبت اسناد صدور اسناد مالکیت کاداستری است.

وی تصریح کرد: صدور اسناد کاداستری در کردستان در سال 91 نسبت به سال 89 رشد 120 درصدی و نسبت به سال 90 رشد 40 درصدی داشته است.

این مسئول از رشد 121 درصدی صدور اسناد مالکیت اراضی ملی در سال 91 نسبت به سال 89 خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اهمیت حوزه منابع‌ طبیعی تلاش و جدیت بسیار در خصوص صدور اسناد مالکیت این اراضی در استان صورت گرفته است به طوری که در این زمینه نسبت به سهمیه تعیین شده رشدی 138 درصدی را شاهد بودیم.

مدیرکل اسبق ثبت اسناد و املاک کردستان ادامه داد: سهمیه استان در صدور اسناد مالکیت اراضی ملی 75 هزار هکتار بود و در سال گذشته 178 هزار هکتار از این اراضی سنددار شدند.

جوان‌کیا یکی از سیاست‌های سازمان ثبت اسناد را جانمایی اسناد قدیمی خواند و اظهار کرد: تاکنون 985 هزار هکتار از اراضی ملی در سیستم بانک اطلاعاتی جانمایی شده است.

مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک کردستان نیز در این مراسم گفت: مسئولیت و خدمتگزاری به مردم امانت و ودیعه‌ای است که خداوند متعال به یکسری از بندگانش اعطا می‌کند.

محمد حیدرزاده اضافه کرد: ثبت اسناد و املاک سازمانی مردمی و حاکمیتی است که امور حقوقی آحاد جامعه را به انجام می‌رساند.

وی ادامه داد: تداوم سریع و دقیق اهداف سازمان ثبت اسناد در چشم‌انداز 20 ساله و برنامه پنجم توسعه همواره از اقدامات و برنامه‌های ما خواهد بود.

این مسئول الکترونیکی کردن و انتقال اسناد، همکاری در گسترش ثبت موقوفات و اراضی ملی، تعویض اسناد دفترچه‌ای و اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند را از دیگر برنامه‌های این اداره کل خواند.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: اجرای قانون و برنامه‌های مهم نیازمند بسترسازی و انجام کار گروهی و اساس تحقق این مهم نیز خواستن و توانستن است.

لازم به ذکر است، محمد حیدرزاده قبلا مدیرکل ثبت اسناد  و املاک استان همدان بوده است.

انتهای پیام/79003/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول