اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دادگستری کردستان:

بدون توجه به ثبت اسناد پیشرفت در جامعه میسر نیست

مدیرکل دادگستری کردستان گفت: سازمان ثبت اسناد دستگاهی است که محور توسعه در جامعه محسوب می‌شود لذا بدون توجه به ثبت پیشرفت در جامعه میسر نیست.

بدون توجه به ثبت اسناد پیشرفت در جامعه میسر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر گروسی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل ثبت اسناد و املاک کردستان در سنندج با تبریک هفته دولت اظهار کرد: مردم در این هفته باید بیشتر در جریان خدمات ارزشمند نظام و مسئولان قرار گیرند.

وی با بیان اینکه قوه‌قضائیه چتر حمایتی گسترده‌ای دارد و در همه بخش‌ها به مردم ارائه خدمت می‌کند، بیان داشت: برنامه‌های عملیاتی و سیاست‌های قوه قضائیه همواره مبتنی بر برنامه پنجم توسعه و چشم‌انداز بیست‌ساله است و اجرای این مهم همواره در استان کردستان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی به اهمیت وجود سازمان ثبت و اسناد اشاره و تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد دستگاهی است که محور توسعه در جامعه محسوب می‌شود لذا بدون توجه ثبت پیشرفت در جامعه میسر نیست.

مدیرکل دادگستری کردستان خاطرنشان کرد: در عصر کنونی که ارتباطات با سرعت بیشتری انجام می‌شود بدون توجه به ثبت دولت‌ها قادر به دست‌یابی  به ایده‌آل‌ها و اهداف‌ تعیین شده نخواهند بود.

گروسی  ثبت اموال و املاک منجر ایجاد آرامش در مردم خواند و اظهارداشت: سرمایه‌گذاری بدون اطمینان از حفاظت و امنیت از سرمایه در هیچ کجای دنیا امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی ثبت مالکیت افراد را یکی از اقدامات اساسی سازمان ثبت اسناد ذکر کرد و بیان داشت: شناسایی و ثبت مالکیت افراد از طریق ثبت اسناد میسر است و بدون توجه به آن مشکلات متعددی دامن‌گیر مالکین خواهد شد.

وی عنوان کرد: ثبت از نشر بین‌المللی نیز جایگاه بالایی دارد به طوریکه تعیین خطوط مرز رودخانه‌ها دریاها و مرزهای هر کشوری از طریق ثبت مشخص شده و می‌شود.

مدیرکل دادگستری کردستان تهیه نقشه کاداستری کشور را یکی از سیاست‌های بزرگ درحال اجرا توسط سازمان ثبت اسناد خواند و افزود: در طرح کاداستر ریزترین و کوچک‌ترین ابعاد مربوط به ملک مورد توجه قرار می‌گیرد.

گروسی ادامه داد: اگر در گذشته ابعاد ملکی در اثر تحولات و تغییرات جوی و طبیعی تغییراتی در آن از نظر مساحت انجام می‌شد امروزه با سیستم کاداس دیگر این اتفاق روی نخواهد داد و هر نوع مساحتی مورد نظر قرار و به ثبت می‌رسد.

وی یکی دیگر از خدمات ادارات ثبت اسناد را تثبیت بنیان خانواده و ارتباطات مالی بین زوجین از طریق دفاتر ثبت ازدواج و طلاق ذکر کرد و افزود: ادارات ثبت اسناد علاوه بر املاک و معاملات روابط زوجین را هم ثبت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ثبت حافظ حقوق مردم و دولت است، اضافه کرد: بی توجهی نسبت به معاملات اسناد و عدم ثبت آنها منجر به افزایش پرونده‌ها و دعوای بین طرفین معامله در آینده می‌شود.

به گفته مدیرکل دادگستری کردستان یکی از خدمات جدید ادارات ثبت اسناد در کل کشور صدور اسناد مالکیت تک‌برگ است که به عنوان کار و اقدام ارزشمندی هم اکنون در حال اجراست.

گروسی با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد از نظر درآمدی خودکفاست، خاطرنشان کرد: از محل درآمدهای ثبتی می‌توان بخش عمده‌ای از مشکلات ثبت را رفع کرد.

انتهای پیام/79003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول