اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با شهروندان در فردیس مطرح شد

ساخت بیمارستان در فردیس مهمترین خواسته مردم این شهرستان تازه تأسیس است

فردیس با جمعیتی قابل توجه که سبب شد به تازگی این منطقه به شهرستان تبدیل شود، از لحاظ داشتن مراکز درمانی و بیمارستان در محرومیت به سر می‌برد که یکی از خواسته‌های مهم مردم احداث بیمارستان است.

ساخت بیمارستان در فردیس مهمترین خواسته مردم این شهرستان تازه تأسیس است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، چندی پیش فردیس کرج که از مناطق پرجمعیت این شهرستان بود به شهرستان تبدیل شد و زمینه‌های خوشحالی مردم را فراهم کرد.

اما این منطقه که از دیرباز با مشکلات و کمبودهای بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند باید با شهرستان شدن بیش از گذشته مورد توجه مسئولان قرار گیرد و با تمهیدات اساسی درصدد رفع کمبودها و مشکلات مردم این شهرستان باشند.

مریم صبوری یکی از شهروندان فردیسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: متأسفانه ابتدا زمینه‌های شهرستان شدن فردیس مهیا نشد و فردیس با همان امکانات و محرومیت‌ها به شهرستان تبدیل شد.

وی ادامه داد: فردیس از بسیاری از کمبودها رنج می‌برد و نیاز دارد تا مسئولان توجه ویژه و اساسی به این شهرستان تازه تأسیس داشته باشند تا بتواند با ارائه امکانات تا حدودی به توسعه شهرستانی نزدیک شود.

علی احسانی کارمند نیز در این رابطه گفت: نزدیک به 16 سال در فردیس ساکن هستم اما کمترین توجهات به این منطقه شد و حتی فردیس با توجه به جمعیت بالا از کمترین امکانات درمانی و وجود یک بیمارستان رنج می‌برد.

وی ادامه داد: از مسئولان انتظار داریم که برای رفع مشکلات و کمبودها در این منطقه چاره‌ای اساسی بیندیشند.

این شهروند ادامه داد: برای اینکه بتوانیم به استانداردها درباره شهرستان شدن برسیم نیاز به توسعه مراکز درمانی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی داریم.

سارا امینی دیگر شهروند ساکن در فردیس اظهار داشت: بهتر است مسئولان بیش از گذشته به مطالبات مردم توجه کنند و زمینه‌های توسعه و پیشرفت این شهرستان را فراهم کنند.

وی افزود: ساخت مدرسه و توسعه مراکز آموزشی و همچنین توسعه فضاهای سبز و ... مهمترین اقداماتی است که مسئولان باید در این شهرستان انجام دهند.

*ضرورت توسعه طرح‌های عمرانی در شهرستان فردیس

  رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کرج در این رابطه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: توجه به مطالبات مردم در فردیس و ارائه امکانات به آنان مهمترین اولویت مسئولان است.

داود وحیدی اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌های ما برای توسعه این شهرستان، توسعه طرح‌های عمرانی است تا بتوانیم با احداث طرح‌ها به سمت خدمات‌رسانی بیشتر به مردم در این شهرستان گام برداریم.

وی یکی دیگر از مهمترین مشکلات مردم در این شهرستان را کمبود و نبود مراکز درمانی و بیمارستان عنوان کرد و گفت: متأسفانه با وجود واگذاری زمین از سوی شوای شهر به منظور ساخت بیمارستان اما عدم همکاری و بروز مشکلاتی ساخت بیمارستان در فردیس به تعویق افتاده است.

این عضو شورای شهر کرج تأکید کرد: واگذاری زمین برای احداث بیمارستان از سه سال پیش انجام شده است اما ساخت و احداث این بیمارستان همچنان بلاتکلیف مانده است که بهتر است مسئولان برای ساخت این بیمارستان هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند.

وحیدی تصریح کرد: برای توسعه و پیشرفت این شهرستان نیازمند تعامل و همکاری مسئولان دلسوز هستیم لذا باید با داشتن نگاه ویژه و کارشناسی شده مشکلات و کمبودها در این شهرستان تازه تأسیس را مرتفع سازیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کرج ساخت فرهنگسراها، توسعه فضاهای سبز و ارائه خدمات شهری به مردم را از مهمترین مطالبات مردم عنوان کرد و ادامه داد: اقدامات عمرانی و فرهنگی در گذشته در این منطقه انجام شد اما با توجه به شهرستان شدن و کثرت جمعیت در فردیس این میزان خدمات بسیار محدود محسوب می‌شود و نمی‌تواند پاسخگوی مردم باشد.

وی بازگشایی شهرک ناز به فردیس را یکی از اقدامات انجام شده در این منطقه عنوان کرد و افزود: هر چند که تملک اراضی این طرح کار بسیار مشکلی بود اما طی نشست‌های متعدد با شهردار و شورای شهر این مهم نیز به تحقق پیوست.

وحیدی سرپوشیده شدن کانال فردیس را یکی دیگر از مهمترین اقداماتی دانست که در فردیس انجام شد و گفت: به رغم نبود همکاری دستگاه‌ها به منظور سرپوشیده شدن این کانال اما با پیگیری‌ها این مهم نیز به مرحله اجرا درآمد.

انتهای پیام/2302/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول