اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رقابت‌های کاراته قهرمانی کشور سبک شوتوکان

کاراته‌کاهای قزوینی بر سکوی نخست ایستادند

کاراته‌کاهای شایسته استان قزوین با درخششی کم‌نظیر عنوان نخست هفتمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی کشور را از آن خود کردند.

کاراته‌کاهای قزوینی بر سکوی نخست ایستادند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین مسابقات کاراته قهرمانی کشور سبک شوتوکان jska که با حضور 720 کاراته‌کا از 24 استان کشور به مدت دو روز در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به میزبانی قزوین و در سالن شهید بابایی برگزار شد، در حالی به کار خود پایان داد که در نهایت این کاراته‌کاهای شایسته قزوینی بودند که با عملکردی فوق‌العاده بالاتر از تیم قدرتمند مازندران موفق شدند سکوی قهرمانی این مسابقات را تصاحب کنند.

کاراته‌کاهای تیم کاراته شوتوکان استان در این رقابت‌ها با کسب 73 مدال خوشرنگ طلا، 87 مدال نقره و 124 مدال برنز توانستند دست به کاری بزرگ بزنند و عملکردی کم‌نظیر را از خود در مصاف با رقیبان به روی تاتامی به نمایش بگذارند.

اما در این رقابت‌های حساس که به نوعی حکم انتخابی و پوشیدن پیراهن تیم ملی را هم برای حضور در مسابقات لیگ جهانی کشور ترکیه به همراه داشت، تیم مدعی و قدرتمند مازندران که یکی از بخت‌های مسلم قهرمانی این دوره از رقابت‌ها بود، در نهایت کاری از پیش نبرد و با کسب 18 مدال طلا، 18 نشان نقره و 16 مدال برنز در نهایت به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد.

این مسابقات در سطح بالایی برگزار شد به طوری که تیم‌های مدعی تهران و گیلان که به نوعی همواره در رقابت‌های سبک شوتوکان jska حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند، حتی موفق نشدند روی سکوی سومی قرار بگیرند و در میان تعجب همگان این کاراته‌کاهای استان فارس بودند که با کسب 16 نشان طلا، 14 مدال نقره و 30 نشان برنز موفق شدند عنوان سومی این دوره از مسابقات را به دست آورند.

در پایان هفتمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی سبک شوتوکان کشور از سوی مسئولان برگزاری این مسابقات، تیم کاراته خراسان شمالی به عنوان برترین تیم اخلاق این دوره از رقابت‌ها کاپ اخلاق را به خود اختصاص داد.

اما نکته‌ای که نباید از کنار آن به سادگی عبور کرد، میزبانی خوب هیئت کاراته استان قزوین بود که حتی یوسف قاطع دبیر سبک شوتوکان jska کشور که در قزوین حضور یافته بود با صراحت عنوان کرد: فدراسیون کاراته در سال‌های اخیر اعتماد بالایی به هیئت کاراته استان قزوین پیدا کرده است.

البته وی معتقد بود که مسئولان هیئت ورزشی کاراته استان قزوین هم به خوبی با امکانات مناسب به بهترین شکل ممکن میزبانی مسابقات قهرمانی کشور را بر عهده داشتند.

انتهای پیام/77004/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول