اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سبک کاراته شوتوکان jska کشور:

مسابقات کاراته ترکیه عرصه درخشش ایرانی‌ها می‌شود

دبیر سبک کاراته شوتوکان jska کشورمان گفت: کاراته‌کاهای کشورمان در جریان رقابت‌های قهرمانی جهان این سبک که در کشور ترکیه برگزار خواهد شد، خوش می‌درخشند.

مسابقات کاراته ترکیه عرصه درخشش ایرانی‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، برگزاری هفتمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی کشور سبک شوتوکان jska در قزوین فرصت مناسبی بود تا از نزدیک پای صحبت‌های یوسف قاطع دبیر این سبک بنشینیم.

پس از جست‌وجو در سالن شهید بابایی قزوین، محل برگزاری این مسابقات بالاخره توانستیم در گوشه‌ای از سالن وی را پیدا کنیم و سئوالات خود را از قاطع بپرسیم.

نکته مهم این مصاحبه این بود که یوسف قاطع پاسخ پرسش‌های ما را با قاطعیت می‌داد و همین امر نشان می‌داد که این سبک می‌تواند در مسابقات جهانی انتظارات علاقه‌مندان به این رشته ورزشی را فراهم کند.

* به عنوان دبیر سبک شوتوکان کاراته jska کشورمان تا به این لحظه که در قزوین هستید، میزبانی این شهر را در برگزاری این مسابقات چگونه ارزیابی می‌کنید؟

خوشبختانه امکانات قزوین بسیار خوب و مناسب است و از اینکه این توفیق نصیب من شد تا در قزوین حضور داشته باشم، بسیار خوشحال هستم، ضمن اینکه مسئولان هیئت کاراته استان قزوین تا به حال همکاری خوب و صمیمانه‌ای با ما داشته‌اند و هیچ مشکلی تا به حال در خلال برگزاری این مسابقات پیش نیامده است.

* سطح برگزاری این دوره از مسابقات را چطور دیدید و آیا این رقابت‌ها توانست نکته مهمی را برای شما به وجود بیاورد؟

بله. این مسابقات از سطح کیفی بالایی برخوردار است، سطح برگزاری این رقابت‌ها نشان می‌دهد که مربیان حاضر در هفتمین دوره رقابت‌های قهرمانی شوتوکان کشور از دانش بالایی برخوردار هستند و به خوبی فعالیت می‌کنند، ضمن اینکه از قضاوت داوران هم می‌توان این نکته را به درستی دریافت کرد که آنان به راحتی نمی‌توانند مسابقات را قضاوت کنند، زیرا این رقابت‌ها در سطح بالایی برگزار می‌شود و یک اشتباه می‌تواند زحمات یک سال ورزشکاران را هدر دهد، از همین امر می‌توان نتیجه گرفت که این مسابقات در بالاترین سطح ممکن در حال برگزاری است.

* ورزشکاران زیادی در هفتمین دوره مسابقات قهرمانی شوتوکان کشور در قزوین حضور پیدا کرده‌اند، فکر می‌کنید این حضور می‌تواند موجبات رشد هرچه بیشتر این سبک را در کشور فراهم کند؟

به طور حتم می‌توان گفت که جواب حرف شما بله است، زیرا در این سال‌ها ورزشکاران استان‌های کشور تلاش کرده‌اند تا خود را به سمت استان‌های برتر این سبک نزدیک‌تر کنند و برای همین امر است که کاراته‌کاهای زیادی در این مسابقات حضور پیدا کرده‌اند، گرچه تمام تلاش ما این بوده که این مسابقات به بهترین شکل ممکن و در سطح بالایی برگزار شود که البته جا دارد این نکته را هم اضافه کرد که رقابت‌های قهرمانی بانوان کشور هم در این سبک هم‌زمان با این مسابقات و با حضور بیش از یک‌هزار و 400 ورزشکار در شهرستان آمل استان مازندران در حال برگزاری است.

* چه استان‌هایی در کشور حرف نخست را در سبک شوتوکان jska می‌زنند و این سبک در بین دیگر استان‌های کشور چه قابلیت‌هایی دارد؟

به طور حتم کاراته‌کاهای استان تهران در سال‌های گذشته همواره توانسته‌اند سکوهای قهرمانی را به خود اختصاص دهند اما در طول سال‌های اخیر ورزشکاران استان‌های مازندران و گیلان به خوبی توانسته‌اند خود را به استان تهران نزدیک کنند.

ضمن اینکه کاراته‌کاهای استان قزوین هم به خوبی توانسته‌اند در کشور قد علم کنند و حرف‌های زیادی برای گفتن از خود به نمایش بگذارند، گرچه احساس من این است که در جریان برگزاری این مسابقات می‌توان با قاطعیت از قهرمانی تیم کاراته قزوین صحبت کرد، زیرا ورزشکاران قزوینی با استفاده از امتیاز میزبانی و تجربه بالای مربیان با دانش خود این امکان را دارند که بر سکوی قهرمانی تکیه بزنند.

* چرا فدراسیون در ماه‌های اخیر میزبانی بیشتر مسابقات خود را به قزوین سپرده است؟

احساس من این است که همت بالای مسئولان هیئت کاراته استان قزوین، فدراسیون را مجاب به چنین تصمیم‌گیری‌هایی کرده است، وقتی همه امکانات خوب در این شهر جمع شده و رقابت‌ها به بهترین شکل برگزار می‌شود، نتیجه همین خواهد بود که علاوه بر فدراسیون دیگر استان‌های کشور هم با اشتیاق به قزوین سفر می‌کنند تا با خیالی آسوده‌تر مسابقات خود را برگزار کنند.

ضمن اینکه این نکته را نباید از یاد برد که مسئولان هیئت کاراته استان قزوین نقش قابل قبولی را در گرفتن امتیاز میزبانی‌های مختلف رقابت‌های کاراته قهرمانی کشور دارند.

* نفرات برتر مسابقات قهرمانی شوتوکان کشور پس از راهیابی به اردوهای آماده‌سازی تیم ملی خود را برای حضور در چه مسابقاتی آماده خواهند کرد؟

نفرات برتر این مسابقات در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان راهی اردوهای آماده‌سازی تیم ملی می‌شوند تا خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی لیگ جهانی این سبک که از شانزدهم تا هجدهم شهریور ماه در شهر استانبول کشور ترکیه برگزار می‌شود، آماده کنند.

* به نظر شما کاراته‌کاهای کشورمان می‌توانند در جریان رقابت‌های لیگ جهانی کاراته در کشور ترکیه در حضور برترین کاراته‌کاهای جهان عرض اندام کنند؟

سال گذشته ورزشکاران شایسته کشورمان موفق شدند در جریان رقابت‌های جهانی سبک شوتوکان jska در کشور ترکیه یک عنوان نایب قهرمانی و یک مقام سومی را از آن خود کنند که به طور حتم در سال جاری تیم ملی کاراته کشورمان با قدرت بیشتری به این مسابقات اعزام خواهد شد و عملکرد بهتری را از خود در مصاف با رقیبان به نمایش خواهد گذاشت.

* در پایان صحبت‌های خود اگر فکر می‌کنید نکته‌ای باقی مانده است بفرمایید.

جا دارد که در پایان یک بار دیگر از همه مسئولان ورزش استان قزوین، از جمله حمیدرضا داوری دبیر هیئت کاراته استان که نقش مهمی را در برگزاری منظم هفتمین دوره رقابت‌های قهرمانی کاراته سبک شوتوکان jska داشت، تشکر ویژه‌ای داشته باشم و از همه مربیان با دانش و با تجربه کشور هم که در بالا بردن سطح کیفی این مسابقات تلاش کردند تشکر کنم.

انتهای پیام/77004/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول