اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوباما از برنامه جاسوسی آمریکا دفاع کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای ضمن دفاع از برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از میلیون‌ها تماس تلفنی شهروندان آمریکایی تأکید کرد وجود این برنامه‌ها ضروری است و تنها به واشنگتن محدود نمی‌شود.

اوباما از برنامه جاسوسی آمریکا دفاع کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، «باراک اوباما» در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» ضمن دفاع از برنامه‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از میلیون‌ها تماس تلفنی و ارتباطات اینترنتی شهروندان آمریکایی و دیگر کشورها تأکید کرد که باید اقدامات بهتری در زمینه اعتمادسازی برای شهروندان آمریکایی در خصوص برنامه جاسوسی واشنگتن ارائه می‌داد.

وی تأکید کرد که دولت آمریکا باید به تلاش خود برای تقویت ایمنی اینگونه برنامه‌ها ادامه دهد و با توجیه اقدام آژانس امنیت ملی آمریکا در شنود تماس‌های تلفنی شهروندان این کشور گفت: آژانس امنیت ملی، سهواً و تصادفی ایمیل برخی از آمریکایی‌ها را بیرون کشیده است.

با اینحال اوباما ادامه داد که برنامه جاسوسی آمریکا لازم و ضروری است و منحصر به آژانس امنیت ملی آمریکا نمی‌شود و واشنگتن می‌بایست به شیوه‌ای صحیح با تلاقی تهدیدات تروریستی و فناوری سریع‌الرشد هماهنگ شود.

«ادوارد اسنودن» پیمانکار 30 ساله سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نزدیک به دو ماه پیش در مصاحبه‌ای با روزنامه انگلیسی «گاردین» در هنگ‌کنگ پرده از برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا تحت عنوان «پریسم» برداشت و گفت که این برنامه به آژانس امنیت ملی آمریکا و «اف بی آی» اجازه می‌داده تا میلیون‌ها تماس تلفنی و ارتباطات اینترنتی شهروندان آمریکایی و حتی شهروندان کشورهای دیگر را مورد جاسوسی قرار دهند.

این افشاگری جنجال بسیار بزرگی در آمریکا و حتی جهان به پا کرد و آمریکا خواستار استرداد اسنودن به واشنگتن شد اما اسنودن هم‌اکنون توانسته به صورت موقت در روسیه پناهندگی بگیرد.

این اظهارات اوباما در حالی مطرح شده است که حدود چند هفته پیش به شهروندان آمریکایی قول داده بود تا در خصوص این برنامه شفاف‌سازی کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول