اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پس از یورش به دفتر روزنامه گاردین صورت گرفت

پیمان همکاری گاردین با نیویورک‌تایمز برای ادامه افشاگری‌های جاسوسی

روزنامه انگلیسی گاردین که چند روز پیش هدف یورش نیروهای امنیتی انگلیس قرار گرفت اعلام کرد با یک روزنامه آمریکایی همکاری می‌کند تا بتواند افشاگری‌ها علیه جاسوسی دولت از شهروندان را ادامه دهد.

پیمان همکاری گاردین با نیویورک‌تایمز برای ادامه افشاگری‌های جاسوسی

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی گاردین که اخیراً هدف حمله نیروهای امنیتی انگلیس واقع شده بود در بیانیه‌ای اعلام کرد با روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز همکاری‌هایی را آغاز کرده است.

هدف از این همکاری‌ها، دادن دسترسی به بخشی از اسناد حساسی است که ادوارد اسنودن درباره برنامه‌های جاسوسی آمریکا افشا کرده است.

این توافق بین گاردین و روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز پس از آن صورت گرفت که مقامات امنیتی انگلیس چند روز پیش دفتر روزنامه انگلیسی را هدف یورش قرار داده و اطلاعات فاش شده توسط ادوارد اسنودن را از بین بردند.

روزنامه گاردین در این بیانیه اعلام  کرده است: «در فضای فشار شدید از طرف دولت انگلیس، گاردین تصمیم گرفته است یک متحد آمریکایی را وارد عمل کند تا روی اسناد مرکز ارتباطات دولتی (سازمانی در انگلیس معادل آژانس امنیت ملی آمریکا) کار کند. ما با مشارکت نیویورک‌تایمز کار می‌کنیم تا این موارد را گزارش دهیم.»

گاردین افزوده همکاری با نیویورک‌تایمز به این روزنامه اجازه خواهد داد تا اسناد افشا شده توسط اسنودن را خارج از دسترس دولت انگلیس قرار دهد. اسنودن نیز از این همکاری مطلع شده است.

گاردین اولین رسانه‌ای بود که اطلاعات ادوارد اسنودن درباره جاسوسی غیرقانونی آژانس ملی امنیت ایالات متحده علیه شهروندان آمریکایی را افشا کرد. با افشای اطلاعات بیشتر روشن شد که آمریکا همچنین به شنود متحدان اروپایی خود نیز دست می‌زند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول