اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

افشای جزئیات حضور جاسوس‌های سعودی در سوریه

حدود ۱۰۰ جاسوس عربستان سعودی بعد از عید فطر در شهرهای مختلف سوریه پراکنده شده و هر یک مأموریت‌های ویژه‌ای را بر عهده گرفته‌اند.

افشای جزئیات حضور جاسوس‌های سعودی در سوریه

به گزارش فارس به نقل از الخبر، عربستان سعودی از زمان آغاز بحران در سوریه به دنبال از بین بردن ثبات این کشور بوده است؛ اقدامات سعودی‌ها در سوریه با هدف تخریب این کشور و از بین بردن امنیت آن ادامه داشته و ریاض برای این منظور با حمایت از جبهه النصره به دنبال تحقق سیاست‌های خود بوده است.

سوریه از زمان رسیدن بشار اسد به قدرت در این کشور یک دولت منطقه‌ای عربی است که برتری قابل ملاحظه‌ای نسبت به دیگر کشورهای عربی داشته است؛ دمشق شریک اساسی پرونده‌های عربی و منطقه‌ای بوده و نمی‌شد این مسایل را بدون سوریه حل کرد، بحران عراق و عرصه سیاسی در لبنان بهترین دلایل انتقام‌گیری عربستان سعودی از سوریه است. اما متاسفانه راهکار بندر بن سلطان رئیس سازمان جاسوسی عربستان قرار است با خونریزی و کشتار مردم بی‌گناه محقق شود.

سازمان جاسوسی عربستان سعودی این روزها بعد ازگرفتن اجازه از شاه عربستان برای براندازی بشار اسد، ‌بیش از ریاض در حلب و درعا فعال است، همچنین معاونانی از وزارت جنگ رژیم سعودی به اردن و ترکیه اعزام شده‌اند تا هماهنگی‌های لازم را برای اداره عملیات عناصر مسلح برای پیروزی بر دولت مرکزی سوریه انجام دهند، عربستان به گونه‌ای در این راستا وارد عمل شده که گویا با اسرایل می‌جنگد و طرف مقابل وی یک کشور عربی نیست، متاسفانه عربستان در این مسایل از جنگ با اسرائیل هم چشم‌پوشی کرده و حتی نگران امنیت و ثبات این رژیم است، این در حالی است که امنیت و ثبات در کشورهای عربی مانند سوریه، یمن، بحرین و لبنان را از بین می‌برد.

بر اساس اطلاعات موجود بیش از 100 عنصر جاسوسی عربستان سعودی بعد از عید فطر در بخش‌های مختلف سوریه مستقر شده‌اند، بیشتر این افراد در بخش‌هایی هستند که در دست تروریست‌هاست و درگیری‌های سختی را با نیروهای دولتی شاهد است. این عناصر حتی در دمشق و برخی مناطق تحت نفوذ دولت نیز منتشر شده‌اند. مأموریت آنها انتقال اطلاعات جاسوسی از داخل سوریه و ارتش این کشور و افسران آن و تجهیزات و سلاح‌های آن به داخل اتاق‌ عملیات عربستان در اردن است، آنها همچنین اطلاعاتی را نیز از شخصیت‌های اصلی نظام سوریه جمع‌آوری می‌کنند تا زمینه‌های ترور این افراد انجام شود، آنها همچنین هرج و مرج و ناامنی را در مناطق تحت سلطه دولت بویژه در شهرهای بزرگ ایجاد می‌کنند.

الخبر پرس می‌افزاید که این عناصر اطلاعاتی عربستان سعودی بودند که مواد منفجره مورد استفاده در انفجارهای لبنان را وارد این کشور کرده و امنیت و ثبات لبنان را بر هم زده‌اند، در این راستا تحرکات بیش از 20 عنصر اطلاعاتی عربستان در سوریه رصد شده و آنها زیر نظر قرار دارند تا در زمان و شرایط مناسب برخورد با آنها صورت گیرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول