اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

اعتبار طرح پزشک خانواده باید افزایش پیدا کند

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: اعتبار 2 هزار میلیارد حق پزشک خانواده نیست و باید 9 هزار میلیارد شود.

اعتبار طرح پزشک خانواده باید افزایش پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیر خجسته شامگاه دیشب در مراسم بزرگداشت روز پزشک با بیان اینکه بوعلی سینا دائماً در حال تفکر بوده اظهار کرد: ابن سینا در 14 سالگی بدون استاد فراگیری علوم را آغاز و در 18 سالگی بر همه علوم مسلط بود.

وی ادامه داد: بوعلی سینا هر گاه در مسئله و موضوع علمی دچار مشکل می‌شد بعد از وضو گرفتن به مسجد رفته و با خدا راز و نیاز می‌کرده تا مشکل حل شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه بوعلی سینا الگو است و ما الگوپروری می‌کنیم گفت: کتاب‌های قانون و شفای بوعلی در دانشگاه‌های دنیا تدریس می‌شوند و او در فلسفه، حکمت و علوم دیگر سرآمد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز همدان اشاره کرد و یادآور شد: همدان 500 سال سابقه اعصار مختلف سابقه پایتختی دارد و این در حالی است که همدان مظلوم واقع شده و حق این شهر به خوبی ادا نشده است.

خجسته با بیان اینکه نمایندگان مجلس موافق اجرای پزشک خانواده نیستند تصریح کرد: علت مخالفت نمایندگان با اجرای پزشک خانواده این است که این طرح کارشناسی نشده است.

وی ادامه داد: باید گفت اعتبار 2 هزار میلیارد حق پزشک خانواده نیست و باید 9 هزار میلیارد شود و اگر کارشناسی کنید از این طرح حمایت خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایندگان مجلس از هم مواردی که به علوم پزشکی است حمایت می‌کنند که نمونه بارز آن در رأی اعتماد 261 نفری به وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان و آموزش پزشکی قابل مشاهده است.رأی اعتماد بالای وزیر بهداشت بی‌سابقه بود و از برنامه‌های وزیر حمایت می‌کنیم اما از نحوه اجرای برنامه‌ها نیز مراقبت خواهیم کرد.

خجسته در ادامه به چهره‌های ماندگار استان اشاره کرد و گفت: در داخل استان تقدیر از چهره‌های ماندگار خوب انجام شده اما در خارج از استان آغاز نشده که باید برای معرفی مفاخر استان تلاش بیشتری شود.

وی ادامه داد: یکی از چهره‌های ماندگار استان «سکینه پری همدانی» متولد 1280 و فوت در سال 57 است که این بانو به عنوان نخستین جراح پزشک خانم ایرانی که همدانی بوده و در گلستان فعالیت داشته باید به جامعه معرفی شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه پزشکان در دوران دفاع مقدس و در اردوگاه‌های اسارت بغداد به خوبی انجام وظیفه کردند، اذعان داشت: پزشکان در اردوگاه‌های عراق در دوران اسارت با کمترین امکانات و زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها حق اسرای ایرانی را به خوبی ادا کردند.

انتهای پیام/89019/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول