اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ملی‌پوش قزوینی:

شایسته‌سالاری در تیم ملی کاراته حرف نخست را می‌زند

ملی‌پوش قزوینی تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان گفت: در صورت انتخاب مجدد از سوی کادر فنی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، برای کسب مدال طلا به روی تاتامی می‌روم و اعتراف می‌کنم که شایسته‌سالاری در تیم ملی حرف نخست را می‌زند.

شایسته‌سالاری در تیم ملی کاراته حرف نخست را می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، صحبت از مجید حسن‌نیا کاراته‌کای قزوینی وزن 55- کیلوگرم تیم ملی کشورمان است، قبل از اینکه این جوان رعنای کاراته‌کای استان را از نزدیک ببینیم، تصورمان این بود با توجه به اینکه سایت مخصوص کاراته کشورمان از این ورزشکار آینده‌دار قزوینی به عنوان پدیده سبک‌وزن تیم ملی کاراته کشورمان یاد کرده است، با یک ورزشکار تنومند و قوی هیکل روبرو شویم، اما مواجه شدن با حسن‌نیا تمامی فرضیه‌های ذهنیمان را به هم زد چراکه این کاراته‌کا اندامی لاغرتر و جثه‌ای کوچک‌تر داشت که البته با قد و قامتی کشیده نشان می‌داد سایت تحلیلی کاراته هم در وصف توانایی‌های وی سخنی به گزاف نگفته است.

حسن‌نیا که به تازگی از اردوی تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان بازگشته است، قرار بود در جریان رقابت‌های قهرمانی شوتوکان کشور که به میزبانی قزوین در حال برگزاری است برای مصاف با رقیبان به روی تاتامی برود ولی آسیب‌دیدگی و پاره شدن ابروی وی در جریان تمرینات موجب شد تا مربیان اجازه حضور حسن‌نیا بر روی تاتامی را صادر نکنند، همین امر موجب شد تا این ورزشکار آینده‌دار را در حاشیه برگزاری مسابقات قهرمانی کشور از نزدیک ببینیم و سئوالاتی را از وی جویا شویم.

* وضعیت شما در حال حاضر در اردوهای آماده‌سازی تیم ملی به چه نحوی است؟

خوشبختانه در حال حاضر اردوهای آماده‌سازی خود را زیر نظر مربیان و کادر فنی تیم ملی دنبال می‌کنم و از شرایط بدنی خوبی برخوردار هستم که به طور حتم تا زمان آغاز مسابقات کاراته قهرمانی آسیا به بهترین سطح آمادگی خود خواهم رسید تا بتوانم نظر کادر فنی را برای پوشیدن پیراهن تیم ملی جلب کنم، به طور حتم هر کسی که در اردوی تیم ملی حضور دارد، روز به روز پیشرفت می‌کند.

* برای پوشیدن پیراهن تیم ملی و حضور در ترکیب نهایی تیم ملی به طور حتم مصاف سختی را با وحید حسنی‌پور دارید، می‌توانید این حریف را در نهایت شکست داده و ملی پوش شوید؟

بله درست گفتید، رقابت سختی بین من و وحید حسنی‌پور وجود دارد و البته وحید با توجه به اینکه عنوان قهرمانی رقابت‌های جوانان جهان را در کارنامه ورزشی خود به ثبت رسانده از تجربه بالاتری نسبت به من برخوردار است که همین امر نشان می‌دهد برای روبرو شدن با این رقیب باید تمامی هوش و حواس خود را معطوف به تمرینات کنم تا در نهایت بتوانم نظر کادر فنی را برای ملی پوش شدن در ترکیب نهایی تیم ملی به خود جلب کنم.

* شبهاتی وجود دارد که با توجه به اینکه وحید حسنی‌پور خواهرزاده مربی تیم ملی کاراته کشورمان است، از همین حالا باید منتظر حضور این ورزشکار در رقابت‌های قهرمانی آسیا بود شما چگونه در مورد این مسئله فکر می‌کنید؟

با قاطعیت این موضوع را رد می‌کنم و ایمان دارم چنین مسئله‌ای در تیم ملی کاراته کشورمان وجود ندارد، زیرا تمرینات تیم ملی با شکوه هرچه تمام‌تر زیر نظر مربیان تیم ملی از جمله حسن رهنما و حسین روحانی برگزار می‌شود و نکته مهمی که وجود دارد این است که شایسته‌سالاری و عدالت در تیم ملی کشورمان حرف نخست را می‌زند و به طور حتم چنین قضیه‌ای اصلا وجود ندارد.

خوشبختانه مربیان و کادر فنی تیم ملی در اردوهای آماده‌سازی روی همه ورزشکاران نظر مساعد دارند و همه را به یک چشم نگاه می‌کنند.

* با توجه به اینکه کمتر از چهار ماه دیگر به آغاز مسابقات قهرمانی کاراته آسیا زمان باقی مانده است، فکر می‌کنید در صورت انتخاب شدن از سوی کادر فنی به عنوان نفر نخست وزن 55- کیلوگرم تیم ملی کشورمان چه عنوانی را به دست آورید؟

به طور حتم شک نداشته باشید اگر خداوند توفیق دهد که بتوانم در ترکیب نهایی تیم ملی کاراته کشورمان حضور داشته باشم، تلاش خواهم کرد در جریان برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی آسیا برای کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال برای مصاف با رقیبان به روی تاتامی بروم.

* با توجه به برگزاری منظم اردوهای آماده‌سازی تیم ملی، فدراسیون مسابقات خاصی را هم برای آمادگی بیشتر ملی پوشان در نظر گرفته است؟

بله. خوشبختانه قرار است تا یکی دو هفته دیگر تیم ملی کاراته کشورمان در مسابقات بین‌المللی کاراته کشورهای تایلند و ترکیه حضور پیدا کند که البته با نظر و تشخیص کادر فنی و اگر مشکل خاصی صورت نگیرد قرار است در وزن 55- کیلوگرم به مسابقات بین‌المللی کاراته تایلند که با حضور برترین کاراته‌کاهای آسیا برگزار می‌شود، اعزام شوم.

* در نهایت فکر می‌کنید بتوانید بر وحید حسنی‌پور چیره شوید و پیراهن تیم ملی را بر تن کنید؟

گرچه کار سختی است اما غیرممکن نیست و من با توجه به اینکه از انگیزه بالایی برخوردار هستم، تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت تا با جدیت بیشتر در تمرینات بتوانم نظر کادر فنی را برای حضور در ترکیب نهایی تیم ملی جلب کنم اما این نکته را نباید فراموش کرد که ما صرفا به عنوان یک سرباز در تیم ملی کشورمان انجام وظیفه می‌کنیم و نظر نهایی هرچه باشد بر عهده کادر فنی است و برای من قابل احترام خواهد بود.

* با توجه به اینکه بهمن عسگری هم در تمرینات تیم ملی حضور دارد، به چه اندازه تلاش می‌کنید از تجربیات بالای این ورزشکار قزوینی کاراته کشورمان استفاده کنید؟

همان طور که می‌دانید من و بهمن هم‌باشگاهی هستیم و گذشته از این در اردوهای آماده‌سازی به عنوان نفر تمرینی رودرروی هم قرار می‌گیریم ضمن اینکه رابطه نزدیک و صمیمی از قبل نیز با هم داشته و داریم، به طور حتم بهمن عسگری یکی از افتخارات کاراته استان و کشورمان است و از تجربه‌های بالایی برخوردار است که تلاش من هم این است تا از این تجارب به بهترین شکل ممکن استفاده کنم.

* سطح کاراته استان قزوین را در حال حاضر چگونه می‌بینید و فکر می‌کنید چرا فدراسیون در سال‌های اخیر به هیئت کاراته استان علاقه بالایی نشان می‌دهد؟

اگر توجه داشته باشید در سال جاری شش کاراته‌کای قزوینی به اردوهای آماده‌سازی رده‌های سنی تیم‌های ملی کشورمان دعوت شدند که از این بین چهار ورزشکار در این اردوها باقی ماندند که همین امر نشان می‌دهد کاراته استان قزوین پیشرفت‌های زیادی داشته است، ضمن اینکه هیئت کاراته استان قزوین در سال‌های اخیر همواره جزو هیئت‌های برتر کشور بوده است و همه این عوامل موجب شده است تا فدراسیون با توجه به ظرفیت‌های بالای هیئت کاراته و ورزشکاران کاراته استان میزبانی رقابت‌های مختلف سبک‌های کاراته قهرمانی کشور را به قزوین بسپارد.

انتهای پیام/77004/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول